Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äter din iPod touch också hörlurar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är säker på att min iPod touch, på något sätt, förstör mina hörlurar.

Jag har haft tre par lurar till min ipod; originallurarna från Apple, samt två par Ultimate ears metro-fi 2. Samtliga tre par har efter en tid tappat en betydande del av ljudstyrkan i vänster lur.

Prövar jag sedan lurarna i min Macbook och powermac G4 är det samma ska där; ljudet är mycket svagare i vänster lur än i höger.
Och jag har sett till att bägge kanalerna ger lika mycket volym, så det är inte problemet.

Jag ska kolla med Mediamarkt (där den är köpt) hur de förhåller sig till problemet. Antar att de på något sätt vill ha det bevisat att det är iPoden som det är fel på.

Tänkte ta med den till skolan någon dag och låna ett oscilloskop. Kan det vara något?

Jag hittade dessutom den här tråden på Macrumors forum.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=5218155#post5218155

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-26 16:45

Nej jag har inte märkt något, kanske är det ett hårdvarufel?

Hej! jag läste en recension på ett par Sennheiser CX 300 hörlurar på pricerunner.se och han skrev att den vänstra luren hade "dött ut" (Vet dock inte om han använde en touch men du är ju inte ensam om problemet)

Hittade en annan tråd på macrumors om samma lurar du läste om, Henrik. Kanske är det så det är med hörlurar. Inga av mina tidigare Koss har hållt mer än 6 månader heller. Har haft sju par lurar från tre tillverkare under de senaste två åren.

Modern elektronik vettu Använd en månad, släng och köp nya. Billigare att göra en ziljon enheter än att göra kvalitet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-27 12:22

förut bytte jag lurar hela tiden Har haft säkert fyra Koss Porta Pro som antigen gått sönder så som du beskriver, att det glappat eller att ena luren helt enkelt dött. Bytte till in-ear och köpte ett par philips. Blev samma sak igen och ljudet i den högra blev betydligt lägre. På den här tiden hade jag en ipod mini. Sen bytte jag spelare till en samsung som fortsatta käka lurar ända tills jag bytte till min touch och köpte ett par sennheiser in-ear för 650 kr. Har haft dom i tre månader nu och ingenting har hät :S Antingen så är det för att man själv är klantig eller så är det kvalitén på lurarna..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 12:59

Jag har personligen inte märkt detta själv, men en kompis frågade mig för ett tag sen om jag hade hört nått om att "iPod's brännde sönder lurar". Hände samma sak för honom som du nämner. Jag tror inte själv att det är iPod'ens fel om lurarna lägger av, men man vet ju aldrig..

Tack för era svar, nllub och m1kke. Känns mer och mer som om det faktiskt bara rör sig om dålig kvalitet i hörlurarna. Jag tyckte mig se mönstret med att ipoden käkade lurarna eftersom det började just med touchen, men visst känns det osannolikt att en liten pod skulle kunna ge så mycket kräm att lurarna går sönder. Tror mer på ditt inlägg, nllub, att hörlurar inte håller längre än så.

Jag har varit så försiktig jag kunnat med lurarna, och inte utsatt dem för hård behandling. Använder dem visserligen både på gymmet och när jag kutar. Men det ska de klara tycker jag.

det problemet hade jag på min Sony Ericsson K800i också. efter 3mån utan ipod och därför tvång att köra med luren så dog min vänstra hörlur. Jag gick in på AirCall och köpte dom där in-ear vilket suger bananskal och där hände samma sak, så om jag skulle skylla på något så är det Lurarna och inte enheten.

jag hade ju även samma problem som du har med mina orginallurar till ipoden men där var det både höger- och vänster-lur där ljudet sänktes avsevärt men där fick jag nya av apple som skickade dom via UPS.

Oki, jag har gjort precis som du och begärt nya lurar på garantin. iPoden får gå fri så länge.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-28 03:36

Jag tror att det endå som fungerar är ett par lurar i klassen +500 kr. Kan kännas svettigt men det är värt det.
Att man sen lyckas supa bort sina 650 kr Sennheiser efter den vecka utan att iPoden försvinner kan ju kännas surt. 8-) 1300 kr hörlurar på några dagar var ju sådär Men efter det så har det inte vart några problem över huvud taget med tanke på hur ofta dom gick sönder innan när jag använde 150 - 300 kr lurar.

Mina ultimate ears-lurar kostar 690 kr på inwarehouse. Det är bland annat därför jag tycker kvaliteten är dålig; jag förstår ju att koss-lurarna går sönder efter ett par månader.

Lyckligtvis finns ju garanti på grejerna man köper, så i värsta fall blir det en dyr historia för inwarehouse.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 03:26

Vänsterluren av Apples In-Ear-hörlurar förstördes härav normalt användande med andra generations iPod Touch

1
Bevaka tråden