Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har den senaste modellen av Macbook Pro. Till min gamla PC, som jag tidigare använde, hade jag detta 5.1 surround-system för allt ljud ut ur datorn. Nu har jag då upptäckt att den bärbara ej fungerar som den stationära och har inte femhundra olika uttag för alla möjliga sladdar. Vet någon om det är möjligt att få mina högtalare fungerande till macbook pron på något sätt?
Jag var på OnOff och frågade, men de sa helt enkelt att bärbara datorer inte har de rätta uttagen och att inga adaptrar finns... :confused:! Är det sant? eller är det ljudkort och så som förstör? Kan man inte göra på något annat sätt, typ koppla genom stereo eller något?
Använder ett såntdär till mitt mediacenter. Jävulskt fint system när man ser film, går å dra på hur mkt som helst, ett jävla ös helt enkelt! Men är du finsmakare å ska lyssna på musik så, mja.
Tack för svaren! Funderar på ett extern ljudkort då, men hittar bara sådana som är kompatibla med XP och Vista, vilket kan vara ett problem? Vill ju helst inte lägg ner jättemycket pengar på det heller. Får leta runt lite på de olika webshopparna.
Får hem min nya MacBook Pro på torsdag och två nya minnen á 2 GB ... Men man kan ju inte sitta med en sprillans ny dator och inte kunna koppla den till LCD:n och kolla på en skön rulle. Eller för den delen dunka på hos grannen med iTuens
Tack än en gång för alla svar! 7tio8, jag behöver något (externt ljudkort) som kan koppla ihop de tre (eller vad det nu är) till en enskild sådan, så tyvärr funkar inte lösningen ovan..
Men att utläsa av inläggen ovan så verkar det som ett externt ljudkort måste införskaffas. Har letat efter billiga till mac, men hittar verkligen inte något... Någon som vet något?