Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme + Hdd + PS3

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite funderingar runt Airport Extreme bassationen. Jag har idag en extern 1 TB hdd som jag använder som lagring av media. När jag sedan vill se saker från den så kopplad jag upp den med min macbook och streamar innehållet till min PS3a.

Ifall jag skulle koppla ihop den med en ApE skulle det fortfarande då gå att streama till PS3an? Och vad kan man räkan med att få för hastigheter i filöverföring mellan macbooken och Hddn kopplad till Extremens USB 2.0 port? Macbooken har Extreme kort med 802.11n eller vad det nu heter

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 12:08

Hej hej
Jag sitter med en MBP + Airport Extreme + och en nyköpt PS3 så jag har inte så jätte mycket erfarenheter, med det du vill funkar. Jag kör med Medialink som mediacenter mjukvara i datorn och det verkar funka hur bra som helst, har dock sett att den musiken jag upp på hårddisken har hoppat runt lite, vet dock inte om det är PS3an eller medialink som har någon form av sorteringsfunktion,, ska kolla igenom det, är det någon som vet?.

1
Bevaka tråden