Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela filer mellan OS X och XP

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förmodligen en frekvent uppkommande fråga med hundratals svar bara på det här forumet. Jag har googlat och sökt i forumet, men hittar ingen bra guide om hur man delar filer mellan Macen och PC:n. Kör som sagt OS X Leopard resp. XP. Det jag är ute efter är att komma åt filer på PC:n från Macen. Dessa är båda anslutna till samma trådlösa hemmanätverk. Hur går jag tillväga på respektive datorer för att ställa in allt så jag kommer åt PC:ns filer från Macen?

Tänk på att ni förklarar för en som inte har någon som helst erfarenhet av liknande fildelning/nätverkskonfiguration alls.

Allt jag hittat än så länge är sporadiska guider om hur olika inställningar skall ställas in, men ingen bra grundlig guide där det dessutom förklaras hur man kommer åt resp. dator. Är det via webläsaren eller direkt i finder?

Snälla hjälp nybörjaren!

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2008-04-03 23:18

Du är inte ensam...

Vi älskar våra datorer men varför ska vissa saker vara så omöjliga. Jag vet att det finns många därute som förmodligen skriver ihop en guide på ett kick. Fildelning XP - Leopard och omvänt.
Snälla...

1
Bevaka tråden