Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DJ-program för touch?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något DJ-program för ipod touch.
Den har ju extremt bra potential för att användas som dj-spelare!
Mvh Axel

Nån som vet?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-27 15:37

Hur tänker du?
Producering eller mixning?

tror han menar mixing... hade varit kewl att kunna scratcha och göra crossovers.

Mm det är det jag menar. Musikprogram använder man ju annars för produktion, men det skulle va grymt det med.

Nått enkelt DJ-program måste ma ju kunna skapa - Crossfade, volym för två spår, kanske en enkel EQ.

Nått för den händige när SDK kommer ut?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-27 22:54

Nope, mixer finns icke, skulle varit riktigt sjysst!
Däremot finns det program som, beatphone, drummer, iAno mm som man kan "producera" music på
http://www.youtube.com/watch?v=mwoPgnvpPQg

Hmm jag såg nån stans en prototyp av nåt turntable program till ipod touch , såg riktigt snyggt ut.
Minns inte var jag såg det. Men det stod att det var under aktiv utveckling , d var nån månad sen iof kanske ploppar i installern snart , vem vet

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-28 03:06

Gaah! Jag kan knappt tro att det är sant!! Kolla och dregla www.mixmeister.com

  • Medlem
  • 2008-03-28 09:21

Sweeeeeeeeeeeet!!!!!!!!!:cool:

Tråkigt tycker jag. Vill ju ha möjlighet att mixa två låtar, inte att scratcha helt meningslöst.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-28 13:11

Vad hade du förväntat dej av en pda egentligen?

Det är väl rätt tydligt?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-28 23:22

"Den har ju extremt bra potential för att användas som dj-spelare!"
hur menar du då?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-29 00:44

Den har ju fortfarande bara en utgång och en kanal för ljud. Lite mycket att kräva av en mp3 att man ska kunna mixa ihop två låtar..

Jepp, den har bara en stereoutgång. Men om jag måste förklara mig:
Den har pra potential för att den har ett grymt gränssnitt. En relativt stor skärm med touchstyrrning. Det är ju grymt bra förutsättningar för att mixa två låtar.
Ang att jag kräver för mycket: Folk håller ju på att utveckla platformsspel till touchen. Det finns google maps och internet. Egenskrivna program stimuleras av apple i form av SDK-paketet.
Jag tror inte jag "kräver" för mycket. Men visst har jag lite "cravings" för ett DJ-program som jag hellre leker med på bussen än en halvtaskig portning av Supermario Bros.
å andra sidan så behövs ju inte fler utgångar än en master då mixern finns i touchen. Då behövs ju inte en outboard-djmixer.
Skulle va skitgrymt att ta fram den på en fest o köra ett dj-set.
Kodningen måste väl vara grym. Men kanske finns det processorkapacitet nog att köra lite reverb/delay/phaser-effekter?

Mvh Axel W

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-31 17:27

Ja det tror jag, den har ju stöd för 3d ljud, processorn är snabbare än både psp och nintendo DS

  • Medlem
  • 2008-04-08 08:59

Ramlade ner ett nytt program "Mrmr" i Installern igår ser jag nu, men jag har dock ingen möjlighet att installera då jag inte sitte på wifi-nät för tillfället.

Från freeit4less.com. Någon som testat?

Ursprungligen av Sajmoon:

Ja det tror jag, den har ju stöd för 3d ljud, processorn är snabbare än både psp och nintendo DS

Ja, processormässigt bör det inte vara några problem, tror dessutom touchen är så mycket som dubbelt så snabb som ett PSP, typ 640 mhz och iphonen på ARM 1176 processor så det bör väl gå. Frågan är bara om 'touch-mixing' verkligen är mer optimalt än physical-knobs? För expansionsmöjligheter och gränssnittsförändringar möjligen.

Annars får du väl dra med en sånhär till festen, Axel; (En annan prisklass än gratis dock )
http://www.numark.com/idj

Hehe, mm. Dyrt med en till touch bara

Jag har testat Mrmr, men det verkar vara en "wireless audio controller", dedikerad för trådlös styrning av DJ/VJ-program med inkorporerat stöd för ditot. Om nån förstod vad jag menade

Nja, har hört att processorn i Touchen är kring 450mhz. Men det borde väl räcka ändå.
Egentligen, för min egen del, så är jag inte ute efter något professionellt DJ-program som ersättning för eventuell DJ-utrustning, utan mer ett DJ-program som man kan använda för skojs skull.

Om någon vill koda ett så kan jag stå för graphics!

1
Bevaka tråden