Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad heter hon/Vem är hon som spelade på en keynote?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer ihåg att jag blev grymt impad av en tjej som lirade på någon keynote i höstas. Hon var solo med sin gitarr (en Gretsch White Falcon) och hade någon form av loopmaskin. Hennes komp var i stort set bara delay av lite oljud hon gjorde på gitarren. Skitcoolt. Någon som minns vad hon hette?

• Medlem
  • 2008-03-28 08:08

Det var som fan!

Kul att se någon som inte bara är en artist... det finns det ju 13 på dussinet eller så. Den här tjejen verkar ju vara musiker.

Får leta lite... Kan hon finnas på iTunes tro?

Ursprungligen av Goflorp:

Kan hon finnas på iTunes tro?

Klicka på första länken i poyas inlägg.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Klicka på första länken i poyas inlägg.

Jo, såg den. Jag var mest lite ironisk.

Iom att hon uppträdde på ett Keynote... hos Apple.
Det skulle ju inte funka riktigt med en artist som efteråt skulle proklamerat
- jo ni kan ladda ner min Musik på Amazon....

Haha, goflorp; det där är INTE en Gretsch White Falcon Det där är väl snarare en Gibson Dove. Hade för mig att hon hade en Gretsch White Falcon, men det var nog i en annan låt som jag sett någon annanstans

Poya: Tack så jättemycket!

http://www.youtube.com/watch?v=Oe8PbTu87ho
Där har vi det! I låt två har hon en vit Gretsch White Falcon Double Cut. Jag visste det!

Det är kul att Apple ger lite ljus till de alternativa artisterna, som KT Tunstall, Yael Naïm och liknande. De hade ju en gäst (under samma convent som ovan?) som är filmmusikkompositör till bland annat Toy Story och Ratatouille om jag inte minns fel och de får ju sällan credit offentligt. Kul!

Blixa Bargeld gjorde ungefär samma sak med loopar fast han använde bara sin röst.

1
Bevaka tråden