Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pluggar laddas inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag kör Logic 8.. med bla Sonalksis compressor/eq..
Jag sparade här om dagen en session där flera kanaler i mixern hade Sonalksis comp/eq på.

När jag startade upp sessionen idag så ligger alla sonalksis pluggar på respektive kanal, men när jag öppnar pluggen "dubbelklickar på den" så är den grå och ej aktiv (inte bypassad).

Varför kan inte logic ladda pluggarna?

Mvh Micke

Problemet är, lite bättre förklarat:

Inställningarna som jag gjort i pluggen läses inte in när jag öppnar sessionen nästa gång.. vilket är oerhört irriterande.

Jag gör en mix som jag är riktigt nöjd med.. sparar.
Öppnar det nästa dag, och det låter kiss för att alla kompressor/eqs är nollställda.

Hjälp!

Går det inte spara presets i pluggen? Då har du iaf kvar inställningarna även om du kanske måste ladda de varje gång, omständigt som fan men iaf...

Kör du Leopard? I så fall skulle det ju kunna vara att pluggarna inte har 100% stöd i 10.5 än så länge.

Jo det går ju såklart, men det är väldigt omständigt och inget man orkar lägga tid på..
Jag kommer stanna i 10.4 så länge jag bara kan, så det är dessvärre inte problemet.

Men kan det ha något med typ att processorn är överbelastad och då väljer logic på nåt sätt att avaktivera pluggarna?

Sitter på en 4-kärnig Mac Pro, och jag la märke till att en kärna var tokbelastad medan de andra tre kärnorna inte alls hade mkt att göra.

Är det bara Sonalksis pluggar som beter sig så? I såna fall skulle jag höra med dem i första hand.

I annat fall skulle jag testa att plocka hem senaste versionen, kolla om det finns några Sonalksis-inställningar skrotande och testa att ta bort dem i såna fall, köra en "repair permissions" via Skivverktyget (utifall att pluggarna behöver läs/skrivrättigheter någonstans de inte får), kolla att Logic körs som Intel och att alla pluggar är det också (det kan hända en del spännande saker om data sparas i PPC-format och läses in som Intel...).

1
Bevaka tråden