Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fejkad iphone

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-29 18:28

hej har ni också hittat massa fejkade iphonar? jag var nära att köpa en för att priset var lågt och allt verkade bra enda tills en kompis sa att det var en fejkad och sedan så blev jag lite sur Mad:mad:

asså då skulle du bara sett min polare som ville köpa en sån och sen gå in på whiteroom. jag bara NEJ det gör du inte, fattaru inte hur fattigt det är? hahahahaha

I vissa fall kan det faktiskt vara så att kopior kan vara bättre än originalet men det är inte lika ofta som man ser en kofta...

Ursprungligen av frikktion:

I vissa fall kan det faktiskt vara så att kopior kan vara bättre än originalet men det är inte lika ofta som man ser en kofta...

Kan du komma på 1 exempel, med en bra motivation ger jag dig min iPhone!

Ursprungligen av BestofBlocket:

Kan du komma på 1 exempel, med en bra motivation ger jag dig min iPhone!

reservdelar till bilar som finns i hur många olika kopior som hellst. hur ofta går en bilägare till orginaldelarna i en butik när dom sett priset på Biltema, Mekonomen, Autoexperten m.m och ja grejerna håller också.

Ursprungligen av frikktion:

reservdelar till bilar som finns i hur många olika kopior som hellst. hur ofta går en bilägare till orginaldelarna i en butik när dom sett priset på Biltema, Mekonomen, Autoexperten m.m och ja grejerna håller också.

Det är ju inte kopior i samma bemärkelse, snarare billigare alternativ. En kopia rider på originalets status.

Ursprungligen av mackeswissman:

Det är ju inte kopior i samma bemärkelse, snarare billigare alternativ. En kopia rider på originalets status.

inte? dom ser likadan ut, har samma funktion men görs av barn i asien ist vilket gör att dom blir billigare. jag ser inte hur detta inte kan vara kopia.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 18:23
Ursprungligen av frikktion:

inte? dom ser likadan ut, har samma funktion men görs av barn i asien ist vilket gör att dom blir billigare. jag ser inte hur detta inte kan vara kopia.

Som tidigare påpekats, läs på baksidan av din iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 18:40
Ursprungligen av frikktion:

inte? dom ser likadan ut, har samma funktion men görs av barn i asien ist vilket gör att dom blir billigare. jag ser inte hur detta inte kan vara kopia.

Iufsj så görs även riktiga iPhones i Asien. Om det är genom barnarbete vet jag ej.

Ursprungligen av BestofBlocket:

Kan du komma på 1 exempel, med en bra motivation ger jag dig min iPhone!

Kossart iPro är visserligen fulare än Koss Porta Pro men de är ju faktiskt både bättre och billigare.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-30 19:05
Ursprungligen av BestofBlocket:

Kan du komma på 1 exempel, med en bra motivation ger jag dig min iPhone!

Renat Brännvin.
Motivation överflödig.

I vissa fall kan det faktiskt vara så att kopior kan vara bättre än originalet men det är inte lika ofta som man ser en kofta...[/quote]

Haha, så du menar att cecten är bättre med 128 mb minne eller va den har ? såg en film där dom visa den , när man skulle scrolla lagga det mer en min gammelfarfars äldsta dator !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-29 21:38

???

vad pratar ni om?

Ursprungligen av Tangen:

???

vad pratar ni om?

Tror det är en av de där "knark är bajs kampanjerna."

Det är inte särskilt svårt att se skillnad på en fejkad iPhone när man väl sett en riktig.
Om priset verkar för bra för att vara sant så är det antagligen också det.

  • Medlem
  • 2008-03-29 22:08
Ursprungligen av iNOOB:

hej har ni också hittat massa fejkade iphonar? jag var nära att köpa en för att priset var lågt och allt verkade bra enda tills en kompis sa att det var en fejkad och sedan så blev jag lite sur Mad:mad:

Jag har inte sett nån. Visa gärna en.

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-29 22:43

asså jag e ny här och vet inte hur man lägger upp bilder//sorry hur gör man?

  • Medlem
  • 2008-03-29 22:52

länka kan du väl i alla fall?

?

Håhåjaja, hellre att man får en sten kastad mot sig än en iFone

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-29 23:22

Den såg ju inte så sketchy ut. hihihihihhihihi

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-29 23:33

haha nää dom lär ju ärligt vara helt kassa och pajja typ presis efter nån vecka eller vad tror ni?:D

Ursprungligen av iNOOB:

haha nää dom lär ju ärligt vara helt kassa och pajja typ presis efter nån vecka eller vad tror ni?:D

Håller gör dem säkert. Men frågan är, vill man ha en mobil med ett operativsystem och GUI utvecklat i Kina med en minimal budget? Dålig batteritid pga dåligt skriven kod, urusla funktioner etc.

Ursprungligen av iNOOB:

hej har ni också hittat massa fejkade iphonar? jag var nära att köpa en för att priset var lågt och allt verkade bra enda tills en kompis sa att det var en fejkad och sedan så blev jag lite sur Mad:mad:

Tycker det är skit o så, och klart man kan bli lurad, men läser inte du annonsernas texter innan, det stog ju liksom i båda att det inte var en iphone

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-30 09:42

jo men det var en annan där det stod : APPLE IPHONE 8GB : fast den e borttagen

Har man sett en riktig iPhone så ser man ju att det är en kopia direkt

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-30 10:05

det var en bild på en riktig iphone tro mig och jag vet hur dom ser ut !:)

  • Medlem
  • 2008-03-30 18:03

Men det är ju inte alternativ som i "Jag tror jag tar ett hjul med fyra bultar i stället för fem." Det är en produkt (vars funktion är) kopierad från originalet.

Ursprungligen av Baron:

Men det är ju inte alternativ som i "Jag tror jag tar ett hjul med fyra bultar i stället för fem." Det är en produkt (vars funktion är) kopierad från originalet.

Ja men du kan fortfarande inte jämföra dem. Folk väljer ju no-brand reservdelarna för att de är billigare medan piratkopior väljs för att konsumenten är dum nog att anta att det är originalprylen. Ser du skillnaden?

Bra kopior som t.ex. reservdelar är ofta bra kopior av originalet medan denna iPhone-kopia endast har utseendet som gemensam nämnare. Den försöker ju sno iPhonens utseende för att sälja en undermålig produkt. Den är ju inte ett dugg lik iPhonen innehållsmässigt.

  • Medlem
  • 2008-03-30 19:51
Ursprungligen av mackeswissman:

Ja men du kan fortfarande inte jämföra dem. Folk väljer ju no-brand reservdelarna för att de är billigare medan piratkopior väljs för att konsumenten är dum nog att anta att det är originalprylen. Ser du skillnaden?

Bra kopior som t.ex. reservdelar är ofta bra kopior av originalet medan denna iPhone-kopia endast har utseendet som gemensam nämnare. Den försöker ju sno iPhonens utseende för att sälja en undermålig produkt. Den är ju inte ett dugg lik iPhonen innehållsmässigt.

Visst förstår jag skillnaden. Men du pratar ju mer om hur den lanseras än hur den faktiskt kopieras. Man kan ju också slänga in "plagiat" i diskussionen...

Ursprungligen av Baron:

Visst förstår jag skillnaden. Men du pratar ju mer om hur den lanseras än hur den faktiskt kopieras. Man kan ju också slänga in "plagiat" i diskussionen...

Det är ju inte telefonen i sig som kopierats, bara dess image. Finns inget värre än riktigt dåliga kopior, med plagiat vet man iaf vad man nästan får

Bevaka tråden