Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone och Jailbreaking!

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan läst runt lite och kollat på lite Youtube filme rinnan jag beslutade mig att Jailbreka min Ipod Touch 16 GB v 1.1.4.

Laddade ner Ziphone..

Tog bara Jailbreak Ipod Touch

Nu har jag en App som hter Zibris blog "som jag vill me rän gärna få bort hjälp tack?" sen en installer!

Frågan är nu följande....

Har jag jailbrekat min ipod touch ?
Kan inte ladda ner nått package....inte de jag prövat iaf....

Måste jag ladda ner nått först ?

Sen så står det att de är till Iphone men typ spel o teman och sånt borde vara samma till ipod touch o iphone lr ?

mvh

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-20 01:55

Svar på frågorna:
1. Ja du har jailbreakat din touch. Du ska ha fått en ikon som heter Installer eller?
2. Du behöver om du inte vill ladda ner något.
3. Ja det är samma, vissa saker som är telefonrelaterade fungerar så klart inte på din iPod. Men spel och program fungerar, samma(nästan) OS

För att få bort webclippet "Zibris blog" så finns det några olika sätta att gå tillväga men detta passar nog dig bäst, du får också alla fina Iphone program med ;).
Gå in i Installer och tryck på Sources. Tryck på Edit och sen på Add. Det kommer komma upp en ruta när du ska skriva in en URL. Skriv in http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml och tryck på OK. Låt dina soruces uppdateras och gå sen till Install och skrolla ner till iPhone 1.1.4 Applications och trycka där. Installera iPhone 1.1.4 apps och när det är klart så gå bara ut ur installer. Du kommer nu att ha programmen Anteckningar, Kartor, Aktier, Väder och mail på din skräm. Grattis! För att ta bort "Zibris blog" håll bara in på ikonen så att alla ikoner börjar "gunga" och tryck på krysset vid just Zibri ikonen.

  • Medlem
  • 2008-03-20 09:11

Man får väl kasta in handsken snart och jailbreaka Touchen. Funkar ziphone lika bra på både Pc och Mac nu? verkar varit strul med Mac-versionen tidigare...

Har en gammal 16gb uppgraderad till 1.1.4. Bara att köra med Ziphone 2.6?

Senast redigerat 2008-03-20 09:37
  • Medlem
  • 2008-03-20 10:45

Jag chansade och körde på! Funkade finfint!

  • Medlem
  • 2008-03-20 10:52
Citat:

Skriv in http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml och tryck på OK. Låt dina soruces uppdateras och gå sen till Install och skrolla ner till iPhone 1.1.4 Applications och trycka där. Installera iPhone 1.1.4 apps och när det är klart så gå bara ut ur installer. Du kommer nu att ha programmen Anteckningar, Kartor, Aktier, Väder och mail på din skräm. Grattis!

Det funkar inte för mig! Den säger att man måste installera BSD subsystem först!

EDIT: Jag hittade den och installerade. Nu funkar allt primeliprima!

Senast redigerat 2008-03-20 11:25
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-20 13:46

Haha juste aja det är ju inte svårare än att man installerar BSD subsystem!

  • Medlem
  • 2008-03-20 13:50

Finns det flera najs sources att lägga till eller är alla med från början?

mm bra fråga mer source? varför installerar alla aktiierna o väder det vart med min från början ? är det inte så för alla?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-20 19:09

Det kan inte ha vet med din touch från början. Det kostar 155 kr från itunes store om du har en ipod touch. Ingår i iPhone bara. Du måste ha betalat för det när du kopplade in den första gången i datorn och sen inte tänkt på det...?
Danjo> Kolla i Sources under install, installera community soruces om du inte har det och o du har det så borde det finnas en som heter All Sources. Men installar du den så tar det betyldigt längre tid att uppdatera dina sources..

  • Medlem
  • 2008-03-21 08:18

Tack! Nu verkar det ju finnas en hel del gott!

Ursprungligen av nllub:

Det kan inte ha vet med din touch från början. Det kostar 155 kr från itunes store om du har en ipod touch. Ingår i iPhone bara. Du måste ha betalat för det när du kopplade in den första gången i datorn och sen inte tänkt på det...?
Danjo> Kolla i Sources under install, installera community soruces om du inte har det och o du har det så borde det finnas en som heter All Sources. Men installar du den så tar det betyldigt längre tid att uppdatera dina sources..

Det är med från början på alla ipod touch(es) som är köpta efter january update kom, Dvs. alla som köpte ipod touch innan typ februari från applestore har maps,mail,väder osv. Och det är här mina problem börjar lite, Jag har spenderat lite över en vecka med att söka runt här för att hitta en vettig ziphone guide, och drar mig för att skapa en ny tråd då det säkerligen funnits hundra som inte är riktigt spot on. Så jag ger det en liten chans här. (Trots att jag vet att alla förmodligen är utleda på frågan)

Min touch skeppades med 1.1.4 och january update appsen. Dessa ipods verkar ha något som skiljer dem ifrån de tidigare(mer än mjukvaromässigt antar jag, men ingen aning.) eftersom de först inte gick att jailbreaka med 2.6 Men ska enligt Zibri nu fungera. Jag är medveten om att det är en dum fråga, men pga alla versioner som florerar av updates, kan ingen vänlig själ guidea mig lite?

Jag har alltså en ipod som kom med 1.1.4, hur gör jag? ansluter till iTunes (Har 7.6.1 hoppas inte det ställer till problem) Sedan håller jag ner 'Start/sömn-knappen' och 'Home' öppnar ZiphoneOSX, klickar "Jailbreak iTouch" sedan är det bara att ejecta och allt är klart?

Då har jag några frågor; Försvinner allt jag har på ipod touchen nu efter detta? Dvs. Mail, mailinställningar, kalender, bookmarks osv? Även January update appsen? Och när man väl fått ner installer.app på homescreen, vad göra? Är det självklartheter?
Hoppas verkligen det finns någon som har lust att ta sig tid eller i varje fall ge mig en /poke i rätt riktning/tråd. Tack igen!

hejsan du verkar vara lika lost som jag vart för några dagar sedan...;)

okej jag har en mac och köpte min Ipod Touch 16 Gb i USA i Mars och har dem apps som väder aktier etc.

Jag har efter mycket läsning jailbrekat min ipod

Laddade ner Ziphone 2.6 b för mac osx!

Här blev det nu lite problem

Första gången jag jialbrekade den valde jag Jailbreak Ipod Touch alternativet och allt flöt på utan problem. jag var en lycklig själ

Efter det uppstod komplikationer som jag själv orskade "inget med jailbrekingen att göra" så skulle jag köra refurbish alternativet i ziphone inte att rekommendera

hursom helst angåeden jailbreaking... när jag skulle jailbreka om den så "fastnade" den hela tiden och fick ställa om den hela tiden....men löste detta genom att markera ziphone och sedan arikv "längst upp till vänster" Ta isådana fall clearVram och låt den arbeta sedan kör du om jailbreak ipod touch o då skall de funka fint

Tack Nefcairion! Ja jag såg att det kunde vara något problem med det där, jag hoppas jag går skonad från dem Känns lite trist när den är helt ny :/
Men tillfrågorna, exakt hur ska man göra för att jailbreaka den och försvinner något som redan ligger på den, inställningar etc.?

när jag jailbrekade den så försvann INGET! den vart helt orörd

och hur man gör?

ladda ner ziphone 2.6b och kör det ja skrev ovanför bara!

  • Medlem
  • 2008-03-24 14:47

Jag körde bara jailbreak direkt med iTunes igång. Sedan startade den om och körde uppdateringen. Allt kvar. Tog ca 30 sekunder!

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-29 15:06

måste man ha en redan jailbreakad ipod touch? är det säkrare att jailbreaka en 8 gb?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-29 16:18

vad menar du med fråga ett och nej det är lika säkert vilken modell du än har.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-30 03:49

hej! det är så här att jag köpte en ipod touch med 1.1.2. men jag har uppdaterat den till 1.1.4 med de köpta applikationerna. kanske en dum fråga men jag har ingen lust att lägga in all musik igen så min fråga är. kan jag köra en jailbreak med ziphone utan att jag återställer den först? Efter jag kört jailbreaken, försvinner mina köpta applikationer då?

hoppas nån kan svara mig. tack på förhand!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-30 15:35

Du jailbreaka den med ziphone utan problem..

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-30 16:57

vad ska man spara ziphone filen på?

Nån som kan hjälpa mig?

Skulle jailbreaka min ipod 32gb 1.1.4 med ziphone

SÅ hände det som jag inte ville hända, att nåt gick fel. så nu startar inte ipoden upp utan bootar och så kommer bds error. (bds root: md0, major 2, minor 0) varje gång man sätter på den.

Snälla hjälp, känner mig helt lost. om nån kan hjälpa till så adda mig på msn, muchomachofilipino@hotmail.com

tack på förhand

  • Medlem
  • 2008-03-30 18:00

din dator.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-30 18:58

d gick bra för mig tack för svaren!

störigt! jag va mest intresserad av guitar o piano-applikationerna MEN jag får inget ljud, e d för att touchen inte har nån högtalare? störigt! får inget ljud från hörlurarna heller

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-30 21:55

jag jailbreakade min men det har fastnat och det står att man måste instalera bsd systems eller nått vad göra?

  • Medlem
  • 2008-03-30 22:29

Beskriv vad som hände. Hela förloppet fram till det att den fastnade.

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-31 06:59

allt fuck bra nu men jag måste instalera bsd subsystems

  • Medlem
  • 2008-03-31 08:44

Har du problem eller inte?

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-31 08:52

nej allt blev bra igen förästen finns det nått kul program ni vet?:)

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-31 08:55

måste man ha 1.1.2 för att kunna köra gpsphone?

  • Medlem
  • 2008-03-31 10:58

Sök här:
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/

Försök hålla trådarna ontopic.

1
Bevaka tråden