Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Coffee & Milk på Övre Husargatan har det. Ett mkt trevligt ställe att sitta och äta och dricka kaffe. Eller surfa trådlöst för den delen!
Rekommenderas starkt!
Har upptäckt att det är svårt att hitta en bra och uppdaterad förteckning av kaféer med fria wlan. Sen ett par veckor har jag haft en iPod Touch som jag gått runt med i Göteborg och påbörjat en inventering, till att börja med centrerat runt Haga/Linné där jag bor.
Om ni vill läsa och kommentera så kan titta in på:
Jobbar på en sida, www.reco.se, som ska göra det lättare att hitta den här typen av nischade produkter, så skriv gärna på de cafer som har internet, så kommer jag lägga in det i taggen sedan så att det enda man kommer att behöva göra är skriva in tex "internet" och sedan plats så kommer alla ställen upp på kartan
Kul tråd, WiFi till kaffet är inte dumt!
Men vilket ställe som har WiFi är det bästa kaféet? Alltså vilket ställe lyckas bäst med att kombinera trevlig atomsfär, gott kaffe och gratis trådlöst internet? I Göteborg såklart!
Jag har inte kollat så mycket men Condeco tycker jag är bra. Har prövat två av dom, det finns visst flera. Alltid trådlöst som fungerar, nätsladdar på vissa ställen i golvet om man vill ansluta, god mat☕/fikabröd och trevligt folk (var och varannan sitter med en dator där, ofta en MacBook⌨). De har öppet sent också, har för mig att det är till ⌚21 på vardagar. Och så uteservering förstås nu när ☀väl snart tittar fram.
Starcups ligger precis på hörnet, vägg i vägg med Café Con Leche. Det är en väldigt fräsch lokal.. brukar dessutom vara mycket lugnare där än på t.ex Condeco.