Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Badboll i Office 2008

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ny användare av mac och kör Office 2008. Har problem med Word. Få ofta en badboll och vet inte hur jag skall komma ur detta. Om jag kör tvångsavstängning så tappar jag hela filen. Hjälp.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-25 18:49

Det är svårt att hjälpa eftersom jag inte vet när du får badbollen. Men se till att ha senaste updaten av 2008, det kom ut en 100MB+ stor update häromveckan.

Annars får du kolla i vilket moment du får badbollen och se om det går att lösa genom att slå av någon funktion som kanske spökar. Tyvärr måste jag säga att Office 2008 är riktigt dåligt kodat, väldigt ooptimerat.

En lösning för att underlätta för dig själv är att i Inställningar under Spara minska antalet minuter från 10 till 1 för att skapa auto recover av filen du arbetar med. På det viset mister du bara max 1 minuts arbete om programmet krashar.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-30 19:12

Jag får ofta badboll nær jag øppnar ett gammalt dokument och førsøker editera gammal text. Detta gæller dokument skapade i 2004 och oavsett om jag sparar om dem i docx format eller ej. Har inte skapat tillræckligt med nya dokument i 2008 før att kunna bedøma om de också "badbollar" (intressant ordkonstruktion ). Uppdatering till 12.01 hjælpte inte.

"Detta gæller dokument skapade i 2004 och oavsett om jag sparar om dem i docx format eller ej. "

samma här, mest problem med kommenteringsapparaturen. Jag har märkt att om man stänger av stavningskontrollen så slipper man det, det har nu funkat i 10 min, men lite svårt att koppla av ändå dock. Sparar ideligen.

Senast redigerat 2008-03-30 20:09
  • Medlem
  • 2008-04-13 11:11

Lång starttid

När jag startar Word 2008 första gången efter att ha startat datorn, tar det c:a 45 sekunder innan jag kan börja skriva och då kan jag få badbollar till en början. Vilken starttid har ni andra för en "kallstart"?

bosse

  • Medlem
  • 2008-04-13 15:13
Ursprungligen av Bosse:

När jag startar Word 2008 första gången efter att ha startat datorn, tar det c:a 45 sekunder innan jag kan börja skriva och då kan jag få badbollar till en början. Vilken starttid har ni andra för en "kallstart"?

bosse

Komplettering: Jag har en MBP med 4 Gb minne

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-04-13 19:35

Jag hade samma problem med badbollar i Word, det var helt olidligt, gick inte att jobba. Jag gjorde då en ominstallation och lät installeraren installera alla typsnitt, innan lät jag den inte installera några, och döm om min förvåning så jag inte har haft några problem sen dess.
/M

1
Bevaka tråden