Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud - beror ej på headset!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag har ett stort problem..

Var i NY för 2 veckor sedan och köpte en iPhone 1.1.4, låste upp den och allt har funkat klockrent i 2 veckor.. fram tills nu:

Ljudet fungerar inte..
- Personer jag pratar med i telefon hör mej, men jag hör inte dom.
- iPoden kan inte ens spela upp musiken
- Ingen ringsignal hörs när någon ringer
- YouTube kan inte spela upp videofiler för att det verkar som om ingen drivrutin finns till ljudet.
- Ljudet fungerar när jag har iPhonen dockad o kopplad till datorn (syncad med iTunes)

Jag kan ha råkat ta bort någon fil som är viktig för ljudet.. men vilken fil kan det ha varit?

Mkt mkt tacksam för hjälp!

Mvh Micke

Att göra en restore till 1.1.4 och sedan låsa upp är nog det enklaste sättet att utesluta eventuella mjukvarufel och antagligen det snabbaste sättet att fixa problemet om det nu är ett mjukvarufel om du inte vet vilken fil du pillat på.

Jag vet att jag tog bort några filer under "/Media/Sites/", men det kan väl ändå inte påverka ljudet?

Jag har installerat PHP, lighttpd och PDF/DOC/XLS Viewer precis innan ljudet försvann..

Om jag återställer telefonen så kommer precis allt försvinna?
- Musik
- Video
- Telefonkontakter
- PDFer
- Program

och jag måste jailbreaka den igen?

Tack för hjälp!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:00
Ursprungligen av Regenholz:

Jag vet att jag tog bort några filer under "/Media/Sites/", men det kan väl ändå inte påverka ljudet?

Jag har installerat PHP, lighttpd och PDF/DOC/XLS Viewer precis innan ljudet försvann..

Om jag återställer telefonen så kommer precis allt försvinna?
- Musik
- Video
- Telefonkontakter
- PDFer
- Program

och jag måste jailbreaka den igen?

Tack för hjälp!

Ja, allt försvinner, den blir original igen. Men jailbreak gör du ju ett stycke....
Och du har väl alla kontakter, musik etc i iTunes? Bara att synka igen.

Ursprungligen av mackeswissman:

Att göra en restore till 1.1.4 och sedan låsa upp är nog det enklaste sättet att utesluta eventuella mjukvarufel och antagligen det snabbaste sättet att fixa problemet om det nu är ett mjukvarufel om du inte vet vilken fil du pillat på.

Hur gör jag en restore på lättast sätt?

Mvh Micke

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:55

Hur gör jag en restore på lättast sätt?

Mvh Micke

???
Starta iTunes och klicka på Restore (Återställ) när iPhonen är ansluten till datorn.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 12:35

Det verkar som någon av programmen tog bort ljudet på din iPhone. Återställ till 1.1.4 och jailbreaka/aktivera den igen så ska det fixa sig. Prova att installera färre program och se till att du installerar endast nyare versioner eftersom apple ändrade rätt mycket med 1.1.3/1.1.4 firmwaren.

Om kontakterna och musiken är synkad med datorn så kan du återställa allt igen.

//Rob

Senast redigerat 2008-03-31 12:57

Jag återställde den i iTunes, och "ziphonade" om den, och nu funkar den som en pärla!

Tack för hjälpen alla!

Hej. Det enda du hade behövt gjort var att gå in under settings->general->restore och kört restore all. Det funkade finfint för mig. Så nu vet du det om det händer igen

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 10:52

Om ljudet funkar när telefonen är dockad låter det i alla fall som att du har smuts i hörlursuttaget. Det finns ett gäng trådar i ämnet.

Ursprungligen av rhesus:

Om ljudet funkar när telefonen är dockad låter det i alla fall som att du har smuts i hörlursuttaget. Det finns ett gäng trådar i ämnet.

Fast ljudet fungerar varken i lurar eller iPhonens högtalare.. ljudet spelas inte ens upp om du förstår. Så jag tvivlar starkt på att det har med hörlurskontakten att göra.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 11:09

Fast ljudet fungerar varken i lurar eller iPhonens högtalare.. ljudet spelas inte ens upp om du förstår. Så jag tvivlar starkt på att det har med hörlurskontakten att göra.

Då verkar det ju otroligt ja, men vad menar du med att "Ljudet fungerar när jag har iPhonen dockad o kopplad till datorn (syncad med iTunes)"?

Ursprungligen av rhesus:

Då verkar det ju otroligt ja, men vad menar du med att "Ljudet fungerar när jag har iPhonen dockad o kopplad till datorn (syncad med iTunes)"?

Jag uttryckte mej nog lite luddigt där.
När iPhonen är dockad och kopplad till datorn via USB så syncar den med iTunes som den ska, och jag kan spela upp video/musik i datorn FRÅN iPhonen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:19

När iPhonen är dockad och kopplad till datorn via USB så syncar den med iTunes som den ska, och jag kan spela upp video/musik i datorn FRÅN iPhonen.

Det var konstigt.... all min musik i iPhone är gråmarkerad i iTunes.
På iPod funkar det, men jag har aldrig lyckats med en iPhone....

Det tyder på smuts i uttaget. Fram med topsen

1
Bevaka tråden