Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg iPhone?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-31 11:21

Hejsan!

Har haft lite problem med att jag tycker min iPhone känns seg. Om man "scrollar" ner under sms så liksom hackar bilden, likaså under inställningar. Ibland i bildbiblioteket med bilder jag lagt in från datorn. Är det någon som vet vad det kan bero på och hur man kan avhjälpa "felet"? Vore väldigt tacksam för det.

Har på senare tid även märkt att mina ikoner börjat "skaka", det slutar om man sätter telefonen i vänteläge, men vad beror det på? Har sökt på nätet men hittar inget.

/Enger

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:27
Ursprungligen av enger:

Hejsan!

Har haft lite problem med att jag tycker min iPhone känns seg. Om man "scrollar" ner under sms så liksom hackar bilden, likaså under inställningar. Ibland i bildbiblioteket med bilder jag lagt in från datorn. Är det någon som vet vad det kan bero på och hur man kan avhjälpa "felet"? Vore väldigt tacksam för det.

Har på senare tid även märkt att mina ikoner börjat "skaka", det slutar om man sätter telefonen i vänteläge, men vad beror det på? Har sökt på nätet men hittar inget.

/Enger

Har du installerat program som ligger i "bakgrunden" och kör? T ex temahanterare som Customize....
Omstart av telefonen har du väl provat?

Skakande ikoner får du om du håller fingret en stund på en ikon (är till för att kunna flytta dem), tas bort med ett tryck på Home-knappen.

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-31 11:29

Jag har SMBprefs som är installerat. Gör det något om man tar bort det? Customize har jag inte, för övrigt är det "Installer" och "BossPrefs" som är intstallerat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:56
Ursprungligen av enger:

Jag har SMBprefs som är installerat. Gör det något om man tar bort det? Customize har jag inte, för övrigt är det "Installer" och "BossPrefs" som är intstallerat.

Det borde inte vara problemet. Inget annat installerat tidigare, som du har tagit bort?
Omstart?

Enklast är att Återställa telefonen och breaka den igen....

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-31 17:59

Då har jag lite problem, Har ingen koll på hur jag ska göra, men det går att läsa sig till va? iPlus eller vad det heter, eller ska jag använda ZiPhone? Hur gör jag för att lägga in installer samt allt annat?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 09:08
Ursprungligen av enger:

Då har jag lite problem, Har ingen koll på hur jag ska göra, men det går att läsa sig till va? iPlus eller vad det heter, eller ska jag använda ZiPhone? Hur gör jag för att lägga in installer samt allt annat?

iPlus, enkelt att fixa.
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/238307-guider-l-s-1-1-4-f-bl-3-9fb-g-tillbaka-till-bl-4-6-a.html

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 18:47

SMS hackar även för mig. Det är på gång en lösning i AppSupport Patch (1.1.4) v1.4, enligt någon annan här. Minns inte vem som sa det.

Ursprungligen av wat:

SMS hackar även för mig. Det är på gång en lösning i AppSupport Patch (1.1.4) v1.4, enligt någon annan här. Minns inte vem som sa det.

Jag provade att lägga in den senaste betan manuellt och märkte ingen direkt förbättring, dock är min sms.app inte särskilt seg.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 19:23
Ursprungligen av mackeswissman:

Jag provade att lägga in den senaste betan manuellt och märkte ingen direkt förbättring, dock är min sms.app inte särskilt seg.

Där ser man. Det var tråkigt.
Jag ska nog testa också, då min är väldigt trött.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 19:28
Ursprungligen av wat:

Där ser man. Det var tråkigt.
Jag ska nog testa också, då min är väldigt trött.

Det skrev jag här.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 19:32
Ursprungligen av Robo-X:

Det skrev jag här.

//Rob

Njae? Nu tror jag vi pratar om olika saker?

Ursprungligen av wat:

Njae? Nu tror jag vi pratar om olika saker?

http://www.99.se/1492237-post26.html

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 19:53

Där var den.
Trist att det inte verkar smida.

Ursprungligen av wat:

Där var den.
Trist att det inte verkar smida.

frågan är egentligen varför sms är så segt. Dålig implementering eller mycket lull-lull som sänker det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 20:11

Det som jag syftade på är build 13 betan som nu finns i iClarified source, Det är bara att följa iclarified guiden så får du den senaste build13 betan vilket snabbar upp sms programmet.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 21:18
Ursprungligen av Robo-X:

Det som jag syftade på är build 13 betan som nu finns i iClarified source, Det är bara att följa iclarified guiden så får du den senaste build13 betan vilket snabbar upp sms programmet.

//Rob

Jag installerade betan via Installer, men det är 1.3b9.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 21:53
Ursprungligen av wat:

Jag installerade betan via Installer, men det är 1.3b9.

Det är den senaste versionen.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 22:47
Ursprungligen av Robo-X:

Det är den senaste versionen.

//Rob

Ah, de blandar build med version och beta. Svårt med alla bokstäver.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 21:16
Ursprungligen av mackeswissman:

frågan är egentligen varför sms är så segt. Dålig implementering eller mycket lull-lull som sänker det?

Jag tycker det var snabbare i 1.1.2. Det kanske är nåt med upplåsningen av nyare FW, eller så har Apple lagt till något som råkat sega ner SMS.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 19:31

Nja.. Jag vet inte om det blev bättre för mig heller. Kanske att det rullade lite bättre, men så kräver ju patchen en omstart, vilket ju kan frigöra lite minne och därmed snabba upp.
Jag fortsätter hålla koll på det.

Ibland blir även min telefon seg alt käkar batteri snabbt.
Brukar köra SysInfo då och kolla hur System Load'en är. Ofta ligger den då 0.30-0.50. Dock ser ingen process ut att ta mycket kraft om man tittar på dem men en simpel 'Respring' brukar alltid fixa till det.

1
Bevaka tråden