Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svenska nummer - frågor

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har sökt runt på forumet men har ej hittat svaret på...

- hur avinstallerar man "svenska nummer" (finns endast reinstall)

- jag har endast installerat "svenska nummer" men kan inte aktivera det då svenska inte finns med bland "regional settings". Måste ja installera ngn ytterligare del av swephone för att kunna välja svenska I regional settings och på så sätt aktivera den svenska nummerformateringen?

Är det en lösning att modifiera alla nummer så att de börjar med +46 för att lösa alla nummerproblem utan swephones uppdateringar?

/ Erik

Ja, segt att man bara kan reinstall det hela. Detta måste ju vara orsaken till att min telefon inte visar vilken kontakt det är som ringer. Visar endast numret.

Ursprungligen av anders gbg:

orsaken till att min telefon inte visar vilken kontakt det är som ringer. Visar endast numret.

Hade också det problemet i början fast jag hade lagt över min kontakter från mitt SIM-kort till min iPhone. Men så testa jag spara det nummer som ringde till mig på den kontakten som det egentligen hör hemma. Och sedan tar bort det gamla nummer som jag förde över från mitt SIM-kort. Då funkar det prima ballerina. Ser vem som ringer och ser vem jag ringer. Prova och se själv. Jag har firmwire 1.1.2

Näe, sådant där orkar inte jag hålla på med. Jag har ju över 100 kontakter.

jag fick det att funka när jag tog bort Swephone, vilket jag endast kunde göra om jag gjorde om hela iLiberty grejen. Allt för att man inte kunde "uninstall" Swephone svenska nummer.

Frågan är om det fortfarande funkar om jag installerar svenska ordlistan....?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 08:54
Ursprungligen av anders gbg:

Näe, sådant där orkar inte jag hålla på med. Jag har ju över 100 kontakter.

jag fick det att funka när jag tog bort Swephone, vilket jag endast kunde göra om jag gjorde om hela iLiberty grejen. Allt för att man inte kunde "uninstall" Swephone svenska nummer.

Frågan är om det fortfarande funkar om jag installerar svenska ordlistan....?

Jag har över 500 kontakter....
Jo fortare du lägger in dem riktigt, desto lättare blir det framöver.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-31 22:46

Vad gör svenskanummer egentligen? Jag har ändå alla nummer som +46. Vad vinner jag då på svenskanummer? formateringen? Typ ### - ## ## ##

Och skiter sig isåfall mina nummer eftersom jag har alla som +46?

Detta innebär alltså att man inte kan ha nummrena som +46 om man vill ha den svenska formateringen på nummrena?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 08:55
Ursprungligen av westgren:

Vad gör svenskanummer egentligen? Jag har ändå alla nummer som +46. Vad vinner jag då på svenskanummer? formateringen? Typ ### - ## ## ##

Och skiter sig isåfall mina nummer eftersom jag har alla som +46?

Detta innebär alltså att man inte kan ha nummrena som +46 om man vill ha den svenska formateringen på nummrena?

Du ska alltid ha numren med +46......
Det du vinner är "bara" nummerformateringen (om du lägger in svenskanummer från ifun.se). Det ser lite dåligt ut med amerikansk nummersättning (xxx)xxx-xxxx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-05 13:54
Ursprungligen av nessborn:

Är det en lösning att modifiera alla nummer så att de börjar med +46 för att lösa alla nummerproblem utan swephones uppdateringar?

/ Erik

Men jag har ändrat alla nummer till +46, men i missade samtal står exempelvis: (070)777-8388 istället för namnet!

Har letat som en tok efter lösning på detta men hittar inte, hjälp?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-05 17:29
Ursprungligen av Vilma:

Men jag har ändrat alla nummer till +46, men i missade samtal står exempelvis: (070)777-8388 istället för namnet!

Har letat som en tok efter lösning på detta men hittar inte, hjälp?

Det är amerikansk nummerformatering. Har du lagt in SwePhone?

1
Bevaka tråden