Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone tappar samtal

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bytade från TELE2 till Telia nu när man erbjuder EDGE till fast pris (199 kr), måste säga att jag har VÄLDIGT mycket problem med att samtalen bryts HELA tiden, och jag bor i Lund!?? ( hade inte detta med TELE2 här, dock ibland på vägen...) Känns detta igen??

Ha det!

/Andreas

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 14:32

Jag har en kompis som bor i Lund men jag vet inte om han anser att det är något problem.

Hej

Jag bor själv i Lund och har en upplåst iPhone med Tele2. Inga problem med tappade samtal vad jag upplevt.

Hur har du låst upp din telefon? Tänkte om det kan vara något från upplåsningsprocessen som spökar?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-01 17:22

Testa att återställa och låsa upp telefonen igen. Det borde lösa alla dina problem, läst att många haft problem med lund och malmö..

Jag håller med freejack4051.
Fick min iPhone igår och bor i norra Lund samt jobbar i centrala Malmö. Fick 10 avbrutna samtal idag, inte kul! Kör Telia.
Testade att göra en restore via iTunes och sedan låste jag upp den igen med iLiberty+. Den bryter fortfarande samtal men inte lika mycket. Märker tydligt att iPhonen har sämre täckning jämfört med min SE P1.
Inga andra tips som som man testa?

• Medlem
  • 2008-04-01 20:10

Hej!
Posta en fråga per tråd. Jag har splittat denna i tre.

Gör gärna en sökning innan du skapar nya trådar. Det finns en tråd som heter Tappade samtal. Den duger nog.

Admin.

1
Bevaka tråden