Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man integrera iPhone med en Saab 9-3:s ljudsystem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-01 17:19

Jag vet att det finns en tråd här för Bil hållare och fmsändare, Men jag letar efter en komplett Bil hållare för min Saab 9-3 aero 2003 som laddar, för över musiken från iphone till bilen (ingen fm-sändare), Bryter musiken när samtal kommer in och gör så att ljudet kommer ut ur bilens högtalare när man pratar på telefon. Någon som har några förslag? eller någon som kommit på en lösning till sin egen bil?

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 17:33
Ursprungligen av Jonas_:

Jag vet att det finns en tråd här för Bil hållare och fmsändare, Men jag letar efter en komplett Bil hållare för min Saab 9-3 aero 2003 som laddar, för över musiken från iphone till bilen (ingen fm-sändare), Bryter musiken när samtal kommer in och gör så att ljudet kommer ut ur bilens högtalare när man pratar på telefon. Någon som har några förslag? eller någon som kommit på en lösning till sin egen bil?

I min 9-3 sitter det en aux-ingång och ett 12v cigg-uttag i mittkonsolen. Jag har helt enkelt fäst en original iphone-docka med dubbelhäftande tejp på mittkonsolen och kopplat in den till aux-ingången. Laddning sköter jag med en griffin 12V laddkabel för en 4G ipod ansluten till dockan.

Tyvärr funkar det ju inte med handsfreen om man kör den lösningen, dvs telefonljudet kommer inte i bilens högtalare.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-04-01 19:04

iPhone + Toyota = ?

Ursprungligen av Jonas_:

Ja jag letar för Toyota, världens största bilmärke ni vet...

Idén med kabel och docka är helt ok men min Toyota har inte Aux, jo jag vet det är en svaghet...

Men det finns däremot blutooth set för bilen att koppla in också och eftersom det är telefonen som styr musiken borde det inte vara några problem då... OK kanske inte den snyggaste lösningen mm

hmm kanske skulle ta och börja bygga

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-01 21:16

Jo jag har tänkt åka till verkstan och be dom installera Aux i min bil, Hur funkar det för dig då?? Vad får du ut med den?

1
Bevaka tråden