Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudnivå via Airport express?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vet inte om detta inlägg hamnar på rätt ställe men nu får det ligga här ivf.

Jag har kopplat in min ljudanläggning via Airportexpress, av ren lathet har jag ingen lust att springa bort till stärkaren för att reglera volymen. Jag skulle mkt hellre vilja kunna reglera detta på datorn, vilket jag kan göra om jag inte kopplar via min airport express. Kan jag komma runt detta problemet? Jag vill självklart koppla min anläggning via airport express för att utesluta det uppenbara svaret.

Har stött på ytterliggare ett problem, när jag spelar upp en videofil, hur får jag ljudet att gå via min airport?

Tack på förhand
/JP

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 18:26

Ljudnivån reglerar du ju med ett reglage i iTunes.
Se bilden.

Ljud från andra program kan du strömma med Airfoli, tror att den nya versionen kan ordna med läppsynken också, det var inte möjligt tidigare.

Saknar mest funktionen att kunna ändra ljudet via tillhörande applefjärrkontroll, vilket gjort att jag kunnat styra hela medieutbudet från denna

Tyvärr kan man inte styra iTunes-volymen med Apple Remote. iTunes-volymen och Systemvolymen är två skilda saker. Önskar också kunna ändra volym i iTunes med Apple remote.

Attans, känns som något någon borde gjort ett plugin till.

Då återstår problemet med ljud till andra program än itunes, kommer jag runt detta med airfoli? Jag skulle allra helst vilja få mina "externa"högtalare som är kopplade via airport som ett val bland inställningar så att jag kan köra allt ljud via dessa om jag så önskar

/JP

Jag googlade på Airfoil och Apple Remote och detta blev första svaret.

http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-61058.html

Läs igenom hela och du får svar på din fråga

1
Bevaka tråden