Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP och Lacie USB = långsam?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 19:12

Jag har nyligen inskaffat en Lacie 320GB Rugged HDD med USB 2.0 som jag har "försökt" koppla ihop med min MBP 2.2GHz.
Det är hur j*vla trögt som helst. När jag pluggar i HDD:n tar det typ 30sek innan den dyker upp på skrivbordet och när jag skulle kopiera över 20GB bilder sade datorn att det skulle ta 57h?? Provade nyss med en mindre fil på 150mb och då stannade datorn när den beräknade återstående tid för kopieringen. Vad är problemet? Disken är 2 dagar gammal.
Bör den formateras på något speciellt sätt eller vad är det? Är den sönder?

10.x.x?

Vilket format är den formaterade i? Hårddiskar till OS X bör vara formaterade i HFS+

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 05:12

Max OSX 10.5.2 och skivan är formaterad till "Mac OS Extended". Det som jag inte vet är om det ska vara "journalförd" eller inte.

Tack för svaren hittills iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 19:22

Ok, hittad ett fel... Lirar perfekt när jag kopplar Lacie:n in i högra sidan på MBP:n.
Nu har jag något fel på vänster sidas USB-port med andra ord..? Någon som känner till detta problem?

Ursprungligen av aland:

Ok, hittad ett fel... Lirar perfekt när jag kopplar Lacie:n in i högra sidan på MBP:n.
Nu har jag något fel på vänster sidas USB-port med andra ord..? Någon som känner till detta problem?

portarna på vänster sida kanske är sönder?

1
Bevaka tråden