Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man teckna kontrakt med AT&T direkt i butiken?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-20 20:12

Jag har en vän som är i USA nu och jag passade på att beställa en iPhone genom henne. Men nu fick jag mail av henne där hon skrev att man fick skriva på kontrakt på plats i butiken. Var det bara ren otur eller gör de så med alla nu förtiden?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-20 20:19
Ursprungligen av Truls:

Jag har en vän som är i USA nu och jag passade på att beställa en iPhone genom henne. Men nu fick jag mail av henne där hon skrev att man fick skriva på kontrakt på plats i butiken. Var det bara ren otur eller gör de så med alla nu förtiden?

Har väl varit alltid varit så i butiker motsvarande elgiganten i usa, går du till apple store så ska du kunna köpa en utan att skriva på något dirket i butiken.

Jag hade dock turen att köpa en i en butik där de kräver att man skriver på kontrakt dirket=) så lite otur kanske hon hade.

P.S hade du läst i tråden "för import av iphone från usa"(eller vad den nu heter) hade du nog hittat svar direkt D.S

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-02-29 20:09

Endast AT&T butiker

När jag var där i butiker var det i alla fall så att iPhone ENDAST kunde köpas i AT&T butiker samt Apple Stores. Skillnaden var att AT&T endast sålde tillsammans med ett kontrakt, medan Apple stores inte ens ställde en enda obekväm fråga.

Fast det kanske kan ha ändrats nu, det var ju ett par månader sedan. Men det låter osannolikt att apple stores skulle hantera kontrakten på plats nu plötsligt men ej tidigare.

Varför inte från början i så fall...

inköpsproblem! Måste teckna avtal i butik?

Kompis som kom hem från usa igår fick inte köpa iphonen i apple stores utan att teckna avtalet med at a t. Dom hade bara sagt ohh we dont support that. Hur ska man gå tillväga igentligen på plats?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 22:19

I så fall är det något nytt. Är du säker på att han inte var inne på en AT&T store?

Jag har inte läst tråden "för import av iphone från usa". Men ska man inte köpa telefonen som "gift" gåva till en annan person? Då är det ju den personen som får telefonen som ska teckna ett AT&T abonnemang. För hur annars ska man kunna köpa telefonen som present? Man kan ju inte teckna ett abonnemang åt en annan person.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 23:11
Ursprungligen av magnusobras:

Jag har inte läst tråden "för import av iphone från usa". Men ska man inte köpa telefonen som "gift" gåva till en annan person? Då är det ju den personen som får telefonen som ska teckna ett AT&T abonnemang. För hur annars ska man kunna köpa telefonen som present? Man kan ju inte teckna ett abonnemang åt en annan person.

Det du snackar om är när man ska skicka packet till Sverige ifrån USA, det är för att undvika att betala tull! Det har inget med själv köptillfället och göra.

Felet de har gjort som inte kunde köpa utan att teckna avtal har försökt köpa iPhonen i en AT&T butik istället för en Apple Store, som de har skrivit innan i detta forum!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-02 16:43

Köpproblem

En kompis skulle köpa en iPhone i Apple Store i Naples, Florida. Råkade ut för samma sak som berättas här ovan. De krävde att han tecknade abonnemang på stående fot. Blev ingen affär, tyvärr.

Jag köpte två iPhone 16GB i USA i AT&T-butiken utan att behöva aktivera någon plan, sa att jag gör det via iTunes i lugn och ro
Men tittade på mig som att han visste att jag tänkte låsa upp den...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-02 17:31

Jag köpte iPhones i två olika Apple Stores, bla den på Fifth Ave, nemas problemas. AT&T brukar vilja att man ska teckna abonnemang i butiken så Apple Store är att föredra. De informerar dig om att det medföljer ett abonemmang hos AT&T som du tecknar när du kommer hem.

Bara håll med så är saken biff!

jag tror att dem har blivit hårdare i apples butiker i usa för att minska den illegala marknaden. Dem har ju all rätt att neka dig köpa deras produkter

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-02 22:46

Vi kan i alla fall vara helt förvissade om att någon Iphone i handen utan godkänd ID-handling och underskrivet kontrakt direkt i butiken inte kommer på fråga i Sverige.
Iphone kommer aldrig att säljas på svenska AppleStore-webben m.a.o.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-02 23:19
Ursprungligen av mjg:

Vi kan i alla fall vara helt förvissade om att någon Iphone i handen utan godkänd ID-handling och underskrivet kontrakt direkt i butiken inte kommer på fråga i Sverige.
Iphone kommer aldrig att säljas på svenska AppleStore-webben m.a.o.

Du har nog helt rätt i det du säger.
Man kan inte köpa iPhonen via apple store i verken Tyskland eller Österrike.
Apple eller operatörerna kanske har sagt ifrån och vill ha hårdare regler.

Polaren blev nekad köp på 5th Avenue. Eftersom han inte kunde uppvisa amerikansk leg eller körkort. Det verkar som att de skärpt reglerna. Jävligt surt för jag hade verkligen hoppats på en telefon.

Skit!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-18 14:38
Ursprungligen av LaserJudas:

Polaren blev nekad köp på 5th Avenue. Eftersom han inte kunde uppvisa amerikansk leg eller körkort. Det verkar som att de skärpt reglerna. Jävligt surt för jag hade verkligen hoppats på en telefon.

Skit!

Synd. Inga problem på Fifht Ave när jag var där och shoppa. Handla dessutom iPhone i Florida också, inga problem där heller.

1
Bevaka tråden