Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skyddsplast

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-02 20:00

Någon som har ett tips på någon bra och billig skyddsplats till min nya Classic??:D

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-02 22:02

Har inget tips om var man kan köpa dom billigast, men kan komma med ett råd däremot.

Köpte ett silikonfodral på Macbutiken och i det så följde det med en såndär "screen protector" till displayen. Hade försökt sätta fast en sådan på min NDSL (Nintendo DS Lite för er som inte vet) med dåligt resultat.

Så nu tänkte jag att jag skulle vara mer förberedd. Tog fram en torr och ren trasa och rengjorde noggrant min pod (inte för att den var smutsig eller så, men man vet ju inte, man kan ju inte se allt), var extra noggrann med att displayen var ren från damm då jag kom ihåg hur det gick med NDSL'ens skärmskydd.

Drog av plasten och satte dit den...naturligtvis lite snett, så drog jag av den utan att tänka efter. När jag drog upp den och satte dit den igen så hade den på något sätt lyckats att få en liten liten bit damm (några strån här och där) på sig och det är nu helt omöjligt att få det bra.

Jag försökte ta bort den igen och skrapa lite försiktigt på plasten, men icke då...

The moral of the story is : Du har bara en chans med den där displayplasten, sätter du den fel så går den inte att rengöra och sedan sätta dit igen. Jag har försökt flera ggr. men aldrig lyckats.

Jag tycker att silikonfodral inte är så värst stiligt, och jag har hört att andra fodral av plast t.ex kortar ner livslängden på hårddisken, eftersom att de gör så att hårddsiken inte kan svalna lika lätt, men det är bara vad jag hört.
Så jag har bestämt mig för att köpa iPod-strumpor (någon som vet något liknande fodral?, tycker det känns onödigt att köpa sex stycken) Och en screen-protector film, som jag även kan sätta på baksidan av iPoden, men jag är rädd att den kommer släppa om jag inte klipper den för att likna formen hos invisible-shield.

Hur som helst så rekommenderar jag iallafall att köpa ett fodral, FORT! När jag använt min iPod i två dagar så hittade jag en del repor på baksidan, så nu har jag den aldrig i fickan, tills jag köper ett skydd.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-06 12:35
Ursprungligen av hejfredrik:

Jag tycker att silikonfodral inte är så värst stiligt, och jag har hört att andra fodral av plast t.ex kortar ner livslängden på hårddisken, eftersom att de gör så att hårddsiken inte kan svalna lika lätt, men det är bara vad jag hört.
Så jag har bestämt mig för att köpa iPod-strumpor (någon som vet något liknande fodral?, tycker det känns onödigt att köpa sex stycken) Och en screen-protector film, som jag även kan sätta på baksidan av iPoden, men jag är rädd att den kommer släppa om jag inte klipper den för att likna formen hos invisible-shield.

Hur som helst så rekommenderar jag iallafall att köpa ett fodral, FORT! När jag använt min iPod i två dagar så hittade jag en del repor på baksidan, så nu har jag den aldrig i fickan, tills jag köper ett skydd.

Någon av de stora kedjorna (OnOff, Siba, Elgiganten, Mediamarkt) såg jag hade separata sockar av annat fabrikat än Apple till mp3-spelare eller mobiler för någon vecka sen i Växjö och de borde finnas på andra ställen också. Möjligt att de hängde bland mobilfodralen och inte bland de till mp3-spelarna.

Ursprungligen av iggy:

Någon av de stora kedjorna (OnOff, Siba, Elgiganten, Mediamarkt) såg jag hade separata sockar av annat fabrikat än Apple till mp3-spelare eller mobiler för någon vecka sen i Växjö och de borde finnas på andra ställen också. Möjligt att de hängde bland mobilfodralen och inte bland de till mp3-spelarna.

Jag hittade inte någonstans.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-07 19:00

Jag hittade inte någonstans.

Var du inne i alla de affärerna? Minns inte vilken av dem det var nu... men har svårt att tänka mig att de har olika sortiment beroende på butik. Är f ö när jag tänker nästan säker på att det var mediemarkt.

Jag har ett par polare som har ett eget UF-företag som gör plastfilm att sätta både på fram- o baksida. http://phillydavy.se/ funkar faktiskt riktigt bra o riktigt billigt dessutom

Ursprungligen av jonas2000:

Jag har ett par polare som har ett eget UF-företag som gör plastfilm att sätta både på fram- o baksida. http://phillydavy.se/ funkar faktiskt riktigt bra o riktigt billigt dessutom

Det verkar faktiskt bra, men jag kan inte beställa via bankgiro, och när jag skulle kontakta som så buggade allt upp sig eftersom: "Original mailklienten inte var korrekt installerad". Eller något sånt.

Men om jag lyckas få kontakt med dem, så får det nog bli ett sexpack strumpr iallafall, plus skyddsfilmerna.

Det verkar faktiskt bra, men jag kan inte beställa via bankgiro, och när jag skulle kontakta som så buggade allt upp sig eftersom: "Original mailklienten inte var korrekt installerad". Eller något sånt.

Men om jag lyckas få kontakt med dem, så får det nog bli ett sexpack strumpr iallafall, plus skyddsfilmerna.

Hmm, jag har hört att det har varit struligt med deras hemsida o mailen, men det skulle kanske kunna gå om du tar det genom deras hotmail eller liknande. Skicka mig ett pm i fall du vill ha mer info

Jag kollade på deras hemsidor, men mediamarkt har inte ens en hemsida där man kan kolla på varorna.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-09 19:01

Fast kollar du bara på hemsidor får du skylla dig själv med tanke på att ingen av dem har hela sitt sortiment där

Sant.
Men jag orkar inte löpa runt i hela västmanland bara för att hitta ett fodral till min älskade iPod, isåfall blir det nog att köpa iPod strumpor.

1
Bevaka tråden