Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket jailbreak-program ska man välja?! :S

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Det finns ju så många olika program man kan jailbreaka med (ZiPhone, iLiberty+ och nu Pwnage tool). Jag kommer snart att skaffa en Touch men jag vet inte vilket program jag ska välja, vilket är bäst, vad är det för skillnad på programmen?

Tacksam för snabba svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 13:40

Fungerar ens iLiberty+ och Pwnage för iPod Touch? De är gjorda för iPhone, och jag har för mig att Ziphone var detsamma till en början. Och då gick det inte så bra att Jailbreaka iPod Touch med den.

Rätta mig om jag har fel.

Jag har ingen aning, det är därför jag frågar här. Men jag läste på MacWorlds forum att ZiPhone nergraderar bootloadern till 3.9 så att garantin inte skulle gälla, jag vet inte hur det funkar med det där, det kanske bara gäller iPhone.

Jag är lite tveksam på om jag ska jailbreaka touchen så kom med svar, vill ju helst att garantin ska gälla men vill ändå ha den jailbreakad.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-03 15:41

i ipoden så har du inte bootloaderproblemet som i iphone. du ska använda ziphone då det är det enda av programmen som har specifikt stöd för ipod touch.

Okej, tack så jättemycket för hjälpen

Senast redigerat 2008-04-03 18:41
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-03 18:09

Jag skulle ta iLibertyX, då den är garanterad att inte mucka med bootloadern, har hört från många att ZiPhone har muckat med den ändå, även på iPods.
Jag låste upp två Touches igår med iLibertyX, inget problem, den har stöd även för Touches.

Hmm, nu blev jag lite osäker igen på vilket jag ska välja.

Kom igen nu, jag måste veta vilket jag ska välja.

Så här gjorde jag igår:

1. Tog min sedan tidigare jailbreakade 1.1.1 och körde Återställ till 1.1.4 i iTunes. (På detta sätt blev jag av med jailbreakingen) (OBS! Alla mediefiler försvinner - så se till att du har backup i din iTunes)

2. Körde iLiberty+ och tryckte på "Free my 16GB iPod Touch" (vilket man väl verkligen kan kalla för att den har stöd för Touch eller hur!)

3. Startade om och blev glad.

Okej, tror att jag väljer iLiberty+ men får man en installer-ikon som man får med ZiPhone om man använder sig av iLiberty+?

Jajamen. Eller, jag vet inte HUR ikonen ser ut med ZiPhone, men där dyker upp ett program med fin ikon som fungerar precis som det ska. Jag antar att det är likadant.

Okej, när man ska jailbreaka den så kan man ju kryssa i lite grejer som tex "Downgrade bootloader from 4.6 to 3.9FB", "BSD Subsystem" och "open SSH" vad är det för grejer, behöver jag sånt och kan jag om jag vill installera det via installer i touchen sedan?

Ingen som kan svara? Skulle verkligen behöva veta.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-04 18:24

BSD subsystem måste du ha. OpenSSH är också bra, med det kan du koppla upp dig mot touchen med en SFTP klient.. Båda finns i installer men det är bara att välja själv..

Här finns en bra Guide hur man Jailbreakar iPod Touch med iLiberty+ för Windows:
iClarified - iPod touch - How to Jailbreak Your iPod touch With iLiberty+ (Windows)

Här finns alla släppta iPod Touch Firmware Files:
iClarified - iPod touch - Where to Download iPod touch Firmware Files From

1
Bevaka tråden