Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med en bild från kreativa personer :S

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 22:23

Det jag behöver hjälp med är att hitta en bild som "binder ihop" dessa två bilder.
Alla förslag och idéer uppskattas oerhört mycket!

Har ni själva en bild ni känner passar så skulle det vara helt underbart (om ni inte kan lägga upp här så kanske ni orkar maila det till oskar.ege@hotmail.com?) och om ni bara har en idé så är det lika uppskattat!

Tack på förhand för er hjälp

Mvh Oskar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-02 22:28

Någon bild som har mat som motiv, kan binda dessa två. Människor behöver mat och katten ser ut att leta efter mat.

Eller en sol, både människor och katter älskar solvärme.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-02 22:51
Ursprungligen av Reisan:

Någon bild som har mat som motiv, kan binda dessa två. Människor behöver mat och katten ser ut att leta efter mat.

Eller en sol, både människor och katter älskar solvärme.

Hehe / Eller FRÄSA (steka,grilla) Fett ?? -> Flintastek möjligen

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-02 22:59

Vad är det för något som katten sitter i?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-02 23:03

Gasolgrill?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-02 23:08

Är det det? Jag tyckte det såg ut så, men det såg ut som att det låg en massa saker i den tyckte jag. Isåfall vore ju en bild på ett stekjärn lite skoj.

Edit: Fast nu såg jag att Trisen redan har föreslagit det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 23:51

sololja, eller solskydd kanske, kanske bacon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 23:52

Eller kanske något; samtidigt på en annan plats, mellan gräsmattan och gränden.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 00:05

Katten sitter i en motorcykelväska

Tack för alla idéer! Jag tar till mig av allt och uppskattar ännu fler. Har två dagar till innan jag måste bestämma mig och alla idéer kommer göra slutprodukten bättre har jag en känsla av

Såå... Är det någon mer som har en idé så var inte rädda att skriva Mac-användare är ju kända för att vara bra på just sånt här!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 00:06

vad ska det vara till

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 00:41

Ett skolprojekt. Har en total idétorka då jag stirrat mig blind på bilderna :S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 00:48

men jag menar vad handlar det om?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 01:07

Hehe, jadu... Om jag kunde svara på det så hade jag haft svaret på min egen fråga

Egentligen kan jag göra vad som helst då uppgiften går ut på att skapa en bild som binder ihop dessa två för att sedan skapa en produkt som går att koppla till den tredje bilden. Mer än så delar de inte med sig av så... En bild som "känns" rätt helt enkelt :S Ska sätta mig imorgon och bläddra igenom en bunt fotoarkiv och se om jag kan hitta någon inspiration..

Jag tänkte också på en massa bacon som ligger och fräser--och bara i den skriftliga beskrivningen finns ju både soldyrkare och katter med..

Men går inte uppgiften ut på att DU ska koppla ihop bilderna? Inte bara att de ska kopplas ihop...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 15:26

Hehe, antar att moralpredikan syftade till något mer du skrev om min studiemoral

Syftet är att jag ska koppla ihop de två bilderna ja. Så det är lite illa att jag ber om hjälp med det. Men det hänger för mycket på dessa uppgifter (detta är bara en av flera) för att jag inte ska fråga andra om deras idéer och tankar. Jag kommer fortfarande stå som ansvarig för resultatet i slutänden.

Personen som var ytterst ansvarig för att Sony Ericssons logga blev bra frågade nog också runt lite först

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 15:51

även om han borde frågat runt lite mer

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 17:13

Haha, sant. Men den ser ganska god ut... blir sugen på att pilla loss den och se om den går att äta

Tänkte också säga "så den blev bra?"
Men det är klart man ska fråga och pröva sig fram, precis som i postkodmiljlonären.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-03 17:54

Ja, detta var inte lätt, att "binda ihop" dessa två motiven. Gemensamma faktorer för de två bilderna kan vara många.
T ex "skydd", människor skyddar sig mot farliga solstrålar och katten skyddar sig mot att skada sig genom att gömma sig i motorcykelväskan med plasthölje.
Eller så kan man kanske använda "strävan", människan strävar efter att bli solbrända och snygga och katten strävar efter att hitta något kul att leka med eller åka snålskjuts.
Eller så kan man göra anspelningar på "personligheter", att människor har olika personligheter precis som katter.

Men ett färdigt motiv för att binda ihop de två motiven kan jag inte på rak arm förmedla.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-04 00:34

Min tanke var direkt Stekt fläsk-> (Martin K var oxå inne på det)) BACCON i nån
fräsig miljö

lycka till..

1
Bevaka tråden