Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Little Phatty Stage II

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här är de nya funktionerna:

● MIDI over USB

● MIDI Clock Sync

● Arpeggiator

● Tap Tempo

● New Black Finish.

http://www.youtube.com/watch?v=6oabCsx8fbA
http://www.moogmusic.com/littlephatty/?section=product&product_id=21113

Inga jättesaker, men köpte min LP för två månader sedan

EDIT: Såg att det hade skrivits om det här i moog little phatty tråden. Min little phatty har haft en gnisslande tanget och pitch-hjulet har varit väldigt konstigt (som det skrapar i något när man använder det). Kan man häva köpet? O:-)

Senast redigerat 2008-04-02 13:12
  • Medlem
  • 2008-04-02 13:38

En liten tröst är att Moog ska sälja ett uppgraderingskit som gör din stage till en 2:a. Om jag förstått det rätt så får du då USB interfacet samt en ny komponent för reducerat internt digitalbrus. Fast det lär ju kosta med komponenter och installation.

Mjukvara med arpeggiator, midisync, tap tempo etc. blir den samma i stage 1 och 2

Jaha, tack

Nu kan jag lugna ner mig lite, vet du när de ska släppa uppdateringen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 14:31
Ursprungligen av toby1:

En liten tröst är att Moog ska sälja ett uppgraderingskit som gör din stage till en 2:a. Om jag förstått det rätt så får du då USB interfacet samt en ny komponent för reducerat internt digitalbrus. Fast det lär ju kosta med komponenter och installation.

Har Moog verkligen gått ut med detta? Jag har inte hört något sådant från officiellt håll men jag kan visseligen har missat det.

Vad jag har hört är att LP Stage Edition ska gå att uppgradera mjukvarumässigt till 2.0 men att det inte kommer gå att få USB-interfacet. När det gäller uppgradering av LP Tribute Edition så kommer det förmodligen till en början att släppas en Lite version av 2.0 till denna. Detta eftersom 2.0 mjukvaran kräver större minnesutrymma än vad som finns tillgängligt i TE. Eventuellt kommer dock Moog att utveckla en hårdvaruuppgradering till TE för att ägare till dessa ska kunna uppgradera till 2.0 men detta verkar än så länge oklart.

  • Medlem
  • 2008-04-02 14:12

Slutet av April tror jag mjukvaran kommer, lite rörigt att hitta vettig info men kolla efter Amos svar på moogforumet. Dom satsar på att få 2:an klar därefter följer nog uppdateringarna av de äldre modellerna rätt snabbt.

Det får en bli en LP II här hemma en vacker dag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 14:27
Ursprungligen av Bitpop:

● New Black Finish

Det är alltså bara baksidan som är svart?

  • Medlem
  • 2008-04-02 14:46

Neriks: Amos snack på forumet, lite halvofficiellt men vi får se. Det blir en himlans massa olika varianter av LP för Moog om dom släpper hårdvaruppdateringar.

Zthee: Dom ersätter även den lackade fronten med ett stort klistermärke, tydligen som på Voyager.

Airwolf: Du vet vad du får

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 17:16
Ursprungligen av toby1:

Neriks: Amos snack på forumet, lite halvofficiellt men vi får se. Det blir en himlans massa olika varianter av LP för Moog om dom släpper hårdvaruppdateringar.

toby1 - Jag har kollat upp uppgraderingsmöjligheterna och tydligen kommer Moog att släppa ett hårdvarukit för att uppgradera SE till SEII med USB-interfacet. Uppgraderingen av mjukvaran till 2.0 kommer att vara gratis men om man vill uppgradera hårdvarumässigt (USB-interfacet) så kommer det kosta lite ... Hur mycket vet jag ännu inte

  • Medlem
  • 2008-04-04 13:00
Ursprungligen av neriks:

toby1 - Jag har kollat upp uppgraderingsmöjligheterna och tydligen kommer Moog att släppa ett hårdvarukit för att uppgradera SE till SEII med USB-interfacet. Uppgraderingen av mjukvaran till 2.0 kommer att vara gratis men om man vill uppgradera hårdvarumässigt (USB-interfacet) så kommer det kosta lite ... Hur mycket vet jag ännu inte

Bara jag får min syncade lfo och programerbara arpeggiator är jag nöjd USB är lull men ibland är det inte så dumt med ett inbyggt midi interface. Dom som köper II:an till dagens priser kommer vara nöjda 100% kunder.

Bitpop: Jag röstar SE.. av personliga själ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 13:30
Ursprungligen av toby1:

Bara jag får min syncade lfo och programerbara arpeggiator är jag nöjd USB är lull men ibland är det inte så dumt med ett inbyggt midi interface. Dom som köper II:an till dagens priser kommer vara nöjda 100% kunder.

Bitpop: Jag röstar SE.. av personliga själ

På måndag får du stryk!

Den olivgröna är snyggast av ovan nämda anledning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 18:50

Frågan är hur moog har löst LFO MIDI clock sync... Att synca en riktig LFO till MIDI är väll rätt svårt? Är det en mjukvaru-LFO i Phattyn?

Mvh
Demokid

Demokid:

Jag har för mig att det är mjukvara

Ursprungligen av Demokid:

Frågan är hur moog har löst LFO MIDI clock sync... Att synca en riktig LFO till MIDI är väll rätt svårt?

Det är inte svårt även om det är en analog LFO. Eftersom synthen har minnen kan ju CPU'n styra farten på LFO'n, har man en återmatning från LFO'n till CPU'n (för kalibrering t.ex. så att den verkligen går i den fart man tänkt sig) är det ju ett smalt regleringsproblem att stryra den till inkommande MIDI-tempo eller derivat därav.

Så vilken version är egentligen finast?

Jag röstar för stage edition

(jag klippte ihop de olika versioner lite stiligt med paint)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 22:53

Jag tycker den är snygg svart.

Är den högra olivgrön? Snyggast är den i vilket fall.

Den nya II:an är snyggast av de tre tycker jag.

1
Bevaka tråden