Tjena!
Har ett problem med min iPod Classic 80 GB som jag hoppas att jag kan få lite hjälp med.
Vi börjar med specsen så ni slipper fråga om det (men fråga om ni vill veta mer).
- iPod:
iPod Classic 80 GB med firmware 1.1.1 (dvs. senaste i skrivande stund).
- Dator:
3 Ghz Dual Core
2 GB minne
1 TB HDD
Windows XP med SP2
- Programvara på datorn som används tillsammans med iPod:
iTunes version 7.6.1.9 (dvs. senaste i skrivande stund).
- Lite snabb info:
Jag har ställt in att...
* iTunes öppnas när jag ansluter iPoden.
* jag vill hantera musik och videos manuellt.
* använder den som extern enhet.
- Problemet med podcasts för mig:
Jag har laddat ner lite nya podcasts (Mammas nya kille, Ask A Ninja, Best of YouTube, P3 Dokumentär) som jag vill lyssna / se på. Jag vill nu ha över dessa på min iPod och drar därefter in dom i iPoden, och ser i fönstet i iTunes att dom förs över. Men när jag sedan går till iPodens podcast innehåll finns dom inte där.
Jag trycker på synkronisera och väntar, kopplar ur iPoden med knappen i iTunes och startar upp min iPod och kollar. Inga podcasts alls...
Vad som är än mer underligt är att i iTunes står det att jag har 35 podcasts på min iPod, men kollar jag i iPoden står det att jag har 51 podcasts.
Detta har funkat fin fint förut på min gamla dator, men sen började den krångla på den med. Jag har tidigare fått ner podcasts på min iPod utan problem, men iTunes eller iPoden vill inte längre vara med.
Den dator jag kör på nu är helt ny (inte ens en månad gammal, har aldrig haft iTunes installerat tidigare).
Vad sjutton är fel? Vad kan jag göra för att få det att funka igen?
Vill ju inte göra en systemåterställning och förlora mitt musikbibliotek på iPoden.
Att föra över musik / video funkar galant, det är bara podcasts som vägrar. Och det är inte bara typ "Ask A Ninja" som är en video podcast som vägrar utan "Mammas nya kille" vägrar också, och det är en ljudpodcast.