Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlighet till MMS, skicka filer mm?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 22:55

Läste fel headline men det heter Challenges faced by MMS. Alla som har haft en mobiltelefon de senaste 7åren vet att MMS fungerar inte med alla telefoner och operatörer.

Öh det är väl inte så svårt att förstå. Mobiltelefonen har du alltid med dig, SMS är lättare att använda och fungerar med alla modeller, får för det mesta snabbt svar och är billigt. Räcker det inte?

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-04 12:44
Ursprungligen av Robo-X:

Läste fel headline men det heter Challenges faced by MMS. Alla som har haft en mobiltelefon de senaste 7åren vet att MMS fungerar inte med alla telefoner och operatörer.

Tydligen vet inte alla det. Varför den nedlåtande tonen?

Ursprungligen av Robo-X:

Öh det är väl inte så svårt att förstå. Mobiltelefonen har du alltid med dig, SMS är lättare att använda och fungerar med alla modeller, får för det mesta snabbt svar och är billigt. Räcker det inte?

//Rob

Du förstår inte vad jag menar, så jag lägger ner.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 21:09
Ursprungligen av wat:

Men jisses. Spelar du dum, eller försöker du göra nåt slags aprilskämt?
Om polarn är ute och ser något skoj som han vill förmedla till mig, ska jag då tvinga honom att åka hem till sin dator för att skicka bilden som ett mail? (Nej, alla i världen har inte en telefon med möjlighet att skicka mail).

Ja, jag tycker det är fel att Apple inte - i en uppgradering - väljer att skicka med en app för MMS. Jag tror att det beror på att MMS inte är så populärt i USA, där man har gratis datatrafik i en annan utsträckning. Att maila en bild med Telia kostar 20 kr per MB och i EU används MMS på ett helt annat sätt.

Att Apple väljer att inte skicka med en app för MMS bevisar inte att det är en utdöende funktion. I så fall skulle ju 3G också vara utdöende? Möjlighet att filma? Skicka filer? Byta SMS-signal? Spel?

Helt seriöst, du ska nog inte överdriva lite?
Sen vet inte hur länge sen det var jag försökte förklara för dig att iPhonen inte var en telefon anpassad för den svenska markandes utan för den amerikanska, eftersom mail är större där och meningen med iPhonen är att den ska vara låst till AT&T vilket ska ge dig fri tillgång till EGDE, alltså det betyder att du kan skicka hur många bilder och mail till samma pris samma månad.

3G väntade förmodligen apple med för de ville att man inte skulle vara tvungen att ladda mobilen hela tiden för att batteriet var slut, men 3G är det enda som alla är överens över saknas i iPhonen.

Resten du nämner är bara små bagateller, skit som inte gör många någon nytta varför, iPhonen är en smartphone som inte ska vara fylld med massa skit som gör den slö, ville du har en telefon med sånt skit kunde du lika bra köpt en SE

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 21:12
Ursprungligen av MacxD:

Helt seriöst, du ska nog inte överdriva lite?
Sen vet inte hur länge sen det var jag försökte förklara för dig att iPhonen inte var en telefon anpassad för den svenska markandes utan för den amerikanska, eftersom mail är större där och meningen med iPhonen är att den ska vara låst till AT&T vilket ska ge dig fri tillgång till EGDE, alltså det betyder att du kan skicka hur många bilder och mail till samma pris samma månad.

3G väntade förmodligen apple med för de ville att man inte skulle vara tvungen att ladda mobilen hela tiden för att batteriet var slut, men 3G är det enda som alla är överens över saknas i iPhonen.

Resten du nämner är bara små bagateller, skit som inte gör många någon nytta varför, iPhonen är en smartphone som inte ska vara fylld med massa skit som gör den slö, ville du har en telefon med sånt skit kunde du lika bra köpt en SE

Jag inser att du inte har några argument och att du inte egentligen vill diskutera detta, utan att du bara är ute efter att trolla, därför kommer jag hädanefter inte att kommentera dina inlägg.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-01 09:30

Vinyl säljs fortfarande och ett inte så litet antal av audiofiler går tillbaka till vinyl. Själv har jag använt MMS bara en handfull gånger, är väl inte i rätt målgrupp kanske, och då med en w810i utan använder i stället mail för att skicka bilder.

Bevaka tråden