Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till YouTube

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Jag jailbreakade min 1.1.4 för en vecka sen och YouTube har funkat fin fint tills nu. I går tänkte ja surfa in där men då kom de bara upp "Kan inte ansluta till YouTube". Safari funkar fel fritt och YouTube har funkat innan. Någon som vet vad det kan vara?.

Förut hade jag också problem men då installerade jag YouTube Activator 1.1.4 (Tweaks) och det funkade.

//Max

jag har precis samma problem som du har och har inte lyckats hitta något som ska göra att you tube fungerar. =(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 18:06

I Installer har jag för mig att jag har sett 1.1.4 Youtube fix.. Se ifall ni hittar den;)

Ursprungligen av Luken:

I Installer har jag för mig att jag har sett 1.1.4 Youtube fix.. Se ifall ni hittar den;)

jag har provat och den fungerar icke...

Installerade ju nån fix förut som ja skrev men de verka inte funka längre.. hmm de finns en youTubeFix med tysk beskrivning undra om man vågar installera den

EDIT: den är från apfelphone nån som testat?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-10 18:40

Jag har samma problem. "Kan ej ansluta till Youtube" står det. Safari fungerar utan problem. Har också provat med youtube fix. Har jailbreakat med iLiberty+.

Någon som har något tips på problemet?

jag återställde min ipod och jailbreakade den sen igen med Ziphones nyaste version och nu fungerar youtube igen.

någon som jail'at med iLiberty+ och fått youtube att fungera igen??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 22:37

Jag installerade den som bara hette "YouTube-FiX" (eller liknande ;P)
och fick då upp en ny ikon som heter youtubefix, klickar jag på den kommer jag in på youtube

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-15 00:12
Ursprungligen av rosen888:

någon som jail'at med iLiberty+ och fått youtube att fungera igen??

nej men ziphone

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-15 09:04

samma prblm här. Funkade bra förra veckamen går det inte att ansluta. Om man ska återställa, då kommer alla inställningar att försvinna eller?

Vad är det igentligen som gör att den inte kan ansluta till youtube? kan det vara en länk som blir fel efter jailbreakandet..?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-15 17:29

Testa uppdatera den till samma firmware, då försvinner inget. Sedan jailbreakar du med ziphone

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-15 20:53

måste jag inte lägga in alla prgrm igen då?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-15 22:51

Ja tyvärr, men det du kan göra är att du sparar över alla program till datorn och sedan skickar tillbaka dem

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-16 20:00

men alla mina inställningar...
...:(

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-17 00:32

Vilka alla inställningar?
Inställningarna till alla apps ligger i var/mobile/library

Edit: ett fåtal apps har en del filer som gömmer sig på diverse andra ställen

Jag försökte med Ziphone innan jag körde iLiberty+.
Ziphone fungerade inte alls för mig på 1.1.4, försökte kanske 5 gånger.. Medans iLiberty+ fungerade direkt..

Ursprungligen av rosen888:

Jag försökte med Ziphone innan jag körde iLiberty+.
Ziphone fungerade inte alls för mig på 1.1.4, försökte kanske 5 gånger.. Medans iLiberty+ fungerade direkt..

Hade du den senaste versionen? både den förra och den nya (3.0?) fungerade super bra för mig. (har en 16gb touch)

japp.. 3.0an.. Har för övrigt en 8Gb..

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-10-21 20:48

youtube ej tillgängligt ???

Hej alla iphone proffs! Nu behöver jag lite expert hjälp, jag har en iphone 3g köpt hos telia. Den har funkat kanon sen den kom 11/7.. men idag verkar inte youtube funka?!! har prövat både med 3g och wlan!! varit inne på mobila youtube sidan oxå,men den vill inte heller,, ngn som har tips eller ngn ide???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 22:51

Jag som har en officiell firmwire kan inte heller se på Youtube. Det kommer upp en ruta med "YouTube ej tillgängligt". Vad ska jag göra för att fixa det?

Ni som har iPhone kan få YouTube att fungera genom att ändra till engelska på telefonen.

Vi som har iPod Touch får vänta lite. Det handlar visst om ett serverarbete inför en lansering
i Sverige (vet inte av vad).

Nä, vi med Touch behöver inte vänta.
Ändra till engelska på den oxå så fungerar YouTube.

Samma fel här.....kan inte ansluta till your tube...man får fram mest populära m.,m...men direkt man söker står det..kan ej ansluta...ipod touch 2 G

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-23 00:22

Ska hela telefonens språk ändras till engelska för att Youtube ska fungera? Och varför har det förresten blivit såhär? Det har ju inte varit nån ny uppdatering...

Ja, man går in på Internationellt under Allmänt på Inställningar på iPod Touch och ändrar till engelska så går det att använda Youtube. Har inte iPhone så vet inte hur man gör där. Det går naturligtvis lätt att ändra tillbaka till svenska. Det är bara en temporär åtgärd om man absolut vill använda YT just nu. Har uppfattat det som att det har att göra med ett serverarbete inför en lansering i Sverige. Vet inte mer än så och har inte läst det via Youtube så det är bara rykten. Men är det inte viktigt med YT är det nog bara att vänta tills det fungerar igen.

Det kanske beror på det här, Youtube lanserar en mer lokal svensk sida?

Citat:

Den 23 oktober håller Google en stor fest för att välkomna en "hemlig kompis". Enligt uppgifter till Dagens Media ska det svenska Youtube då presenteras. Patrick Walker, Googles och Youtubes Europachef för videosamarbeten, ska enligt uppgifter besöka festen.

Dagens Media

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 21:30

Tänkte bara meddela att det går utmärkt att använda YouTube på svenska nu igen.
Förmodligen berodde det på, som några tidigare nämnde, lanseringen av en svensk YouTube!
YouTube Sverige

1
Bevaka tråden