Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootloader 4.6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har man orginal bootloader tebax efter att zibri nedgraderat min....

I installer.ifon.no ligger bootNeuter som fixar tebax 4.6

Fungerar klockrent...

EDIT: locate me i maps fungerar tydligen även med BL 4.6...

• Medlem
  • Habo
  • 2008-04-04 21:42

Jag har kört ZiPhone2 på min iPhone. Den nergraderade bootloadern så jag borde ha 3.9.

Locate Me fungerar fint för mig.

Varför ska man ha 4.9 BL ?

Locate me-funktionen har med baseband att göra, inte bootloadern. Alla personer som köpt en iPhone för 1.1.2 kom har naturligtvis också möjlighet att köra Locate Me även om dom har bootloader 3.9.

Enda skälet i dagsläget till att ha BL 4.6 är om man hade det från början och vill återställa telefonen helt och hållet till originalskick ("OOB").

Var ju inte många dagar sedan jag läste att ZiPhone var så j-kla kass för det inte fanns någon helst möjlighet att få tillbaka sin BL, så det stämmer inte längre?

Grymt i så fall.

Ursprungligen av bstark:

Var ju inte många dagar sedan jag läste att ZiPhone var så j-kla kass för det inte fanns någon helst möjlighet att få tillbaka sin BL, så det stämmer inte längre?

Läs detta och detta.

• Medlem
  • Habo
  • 2008-04-05 00:28

Kan någon ännu en gång dra anledning till att ha BL 4.6 istället för 3.9 ?
Om man köpte en iPhone för legitim användning tidigt så borde man ju ha BL 3.9 fortfarande..

Ursprungligen av soft:

Kan någon ännu en gång dra anledning till att ha BL 4.6 istället för 3.9 ?

Jag skrev ju det två inlägg före dig: Enda skälet i dagsläget till att ha BL 4.6 är om man hade det från början och vill återställa telefonen helt och hållet till originalskick ("OOB").

1
Bevaka tråden