Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OpenSSH med 1.1.4

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-16 21:59

Hej!

Jag lyckas inte ansluta via datorn, till min iPhone, nu när jag har uppgraderat till 1.1.4.

Jag tog bort Terminal och OpenSSH som direktinstallerades via uppgraderingen, och provade ominstallera, men detta hjälper inte.

Vad kan felet vara? Måste jag aktivera SSH på något sätt?

Tacksam för svar!

Exakt samma problem här

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-05 08:54

Får du ett felmeddelande? Använder du Mac eller PC? Vilket program använder du? Lite mer info vore inte helt fel.

Installera BossPrefs 1.61 och kolla om SSH är igång.

//Rob

Hur hittar jag BossPrefs 1.61?

jag har kört WinPwn och installerat BSD Subsystem men kan inte installer OpenSSH kan inte heller hitta så jag kan avinstallera det?

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-20 16:51

Hittas i installern.

//Rob

Om man inte hittar bosspref i installern var har gått snett då?

Lägg till http://thebigboss.org/repo.xml i sources under Installern så kommer den dyka upp.

Finns ingen liknande sources för att lägga till OpenSSH, det står att den är igång men hittar den ingen annan stans

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 22:19
Ursprungligen av sirandrew:

Finns ingen liknande sources för att lägga till OpenSSH, det står att den är igång men hittar den ingen annan stans

Den "hittas" inte eftersom den inte har något GUI. Kolla under Uninstall om den finns med där.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 22:20
Ursprungligen av sirandrew:

CommunitySources

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-20 22:07

Vilka sources har du?

//Rob

Tack ! Äntligen fungerar det!

1
Bevaka tråden