- tjompaa
- Medlem ●
- Helsingborg
När jag går in på installer för att installera BSD subsystem så finner jag bara "reinstall" när jag tycker på det kommer det upp Failure Och när jag ska installera swephone kommer det upp att jag inte är Subscriber till edge.
behöver hjälp!
tacktacktack
Kan inte, kan bara "reinstall" och när jag gör det kommer det upp "package download falied".
och sen har jag har följt en guide på ifun som beskriver hur man ska installra swephone men det funkar heller inte :S
Det behövs lite mer info. Hur låste du upp den? Installerade du cydia? Installerade du community sources?
//Rob
Jag låste upp mobilen med hjälp av IPlus2.0.
Fick en uppdatering på mobilen vilket var community sources, hann aldrig pröva ifall jag kunde installera någota annat innan jag installerade den.
Så Cydia är inte installerat vetinte ens var det är sry
Edge funkar dock, jag använde APN adressen från telenors hemsidan.
Men kan inte installera något program, kommer bara upp "packages downloaded falied"
Om du använde iPlus så installeras redan den senaste versionen utav BSD. Enklast är det att ha wlan (går mycket snabbare) men det går oxå över gprs/edge. Starta installern. Klicka på sources och väljer refresh uppe i vänstra hörnet. iPhonen får inte gå i vila eftersom då bröts förbindelsen och uppdateringen misslyckas. Efter det gå till install och scrolla ner till sources och välj community sources och oinstallera det (om det inte är redan installaret) om du har det redan installerat så se till att du har den senaste versionen 3.7-1.
När du har installerat community sources gör en ny refresh.
Sen ladda ner BSD Subsystem 2.1 som ligger i System kategorien. Se också till att insaller kön är tom.
//Rob
Om du använde iPlus så installeras redan den senaste versionen utav BSD. Enklast är det att ha wlan (går mycket snabbare) men det går oxå över gprs/edge. Starta installern. Klicka på sources och väljer refresh uppe i vänstra hörnet. iPhonen får inte gå i vila eftersom då bröts förbindelsen och uppdateringen misslyckas. Efter det gå till install och scrolla ner till sources och välj community sources och oinstallera det (om det inte är redan installaret) om du har det redan installerat så se till att du har den senaste versionen 3.7-1.
När du har installerat community sources gör en ny refresh.
Sen ladda ner BSD Subsystem 2.1 som ligger i System kategorien. Se också till att insaller kön är tom.
//Rob
Okej, Fast jag är ansluten till wlan så funkar det inte att installera packages.
Har community sources 3.7-1 redaN, Den som installerades när jag fick uppdateringen.
Både installer och BSD substystem går inte att inte att installera igen (Reinstall står det)
varje gång jag tycker på det så kommer "packages downloaded falied" upp, kan bara trycka OK där. Antar att jag inte kan anslutas till någon om sidorna där man tankar paketen ifrån.
kan man "unlocka" telefonen och låsa upp den igen för att fixa de? :S
Tack för dina svar Rob.
Tagit bort allt från nedladdnings kön?
Kanske är behörigheterna fel på installer mappen. Om installer fortfarande strular så använd pwnage (om du har Mac) annars så gör om allt med senaste versionen av iLiberty+ för PC.
//Rob
Tagit bort allt från nedladdnings kön?
Kanske är behörigheterna fel på installer mappen. Om installer fortfarande strular så använd pwnage (om du har Mac) annars så gör om allt med senaste versionen av iLiberty+ för PC.
//Rob
tagit bort allt från kön.
Hur vet jag ifall behörigheterna är fel?
är det bara att låsa upp telefonen igen eller behöver man "låsa" den igen?
Sista, finns det en bra guide för iLiberty+?
Tack ännu engång!
tjomp
Vad har password till Term-vt100?
Eller behövar jag inte göra något där ifall jag ska låsa upp mobilen igen med hjälp av iliberty+
(Det är bara att installera iLiberty+ och köra? inget annat man måste göra?)
Tankade ner iLiberty+ 1.3, bara en förnying av 1.2 inget annat man behöver göra för att den ska funka väl?
tacktacktak
tjomp
Hur blir jag av med jailbreaken? och måste jag stoppa i AT&T igen när jag "låser upp"?
efter jag har tagit bort jailbreak så kör jag ILiberty.
chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences, vad händer ifall jag skriver in detta?
Tack.
Så har gjort det nu, Dock finns inte installer kvar, kanske ska vara så?
Hur ska jag göra för att få ner swephone nu
Oj förstår nu att Cydia är som installer, Men undrar hur jag gör för att installera swephone så jag kan ha ett svenskt tangetbord
tjomp
Som sagt installern installeras också. Cydia är liknande program men med färre källor. Cydia installerar engström nyare version utav BSD så du behöver inte installera BSD igen men installern vill ha det ändå och då ska man instsllera fake BSD.
//Rob
Som sagt installern installeras också. Cydia är liknande program men med färre källor. Cydia installerar engström nyare version utav BSD så du behöver inte installera BSD igen men installern vill ha det ändå och då ska man instsllera fake BSD.
//Rob
Senaste versionen av iLiberty+ installerar Cydia istället för Installer vad jag har förstått.
Du kan iofs välja att installera Installer via de payloads som finns under advancedfliken i iLiberty+.
Detta går väl göra separat så här i efterhand vad jag har förstått.
Koppla in iPhonen, klicka för bara Installer(+ om det är någon mer payload du vill ha) och "go for it!".
Eller måste man återställa och göra om hela proceduren så fort man vill ha någon mer payload?
Du kan iofs välja att installera Installer via de payloads som finns under advancedfliken i iLiberty+.
Detta går väl göra separat så här i efterhand vad jag har förstått.
Koppla in iPhonen, klicka för bara Installer(+ om det är någon mer payload du vill ha) och "go for it!".
Eller måste man återställa och göra om hela proceduren så fort man vill ha någon mer payload?
när jag låste upp iphonen tog kryssade jag i alla, så jag antar att jag har installerat allt, kom även upp under upplåsningen på mobilskärmen i cmd "installing blablalb" dom grejerna jag kryssade i. Kanske inte säger så mycket menmen