Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdvarutips

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har även tänkt mig att fixa någon form utav flerkanalsinspelning, kassetteporta/rack, rullbandare eller nått, några tips?

Ursprungligen av hammer:

Har även tänkt mig att fixa någon form utav flerkanalsinspelning, kassetteporta/rack, rullbandare eller nått, några tips?

Köp en ADAT. Inget krångel med spolar, mycket billigare inspelningsmedia än rullband, låter busbra och kostar typ ingenting idag.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-04-05 21:39

fostexbandare är vanliga när det gäller flerkanaliga.

Ok.

Finns det kassetterack som man kan spela in flera kanaler till?
Funderar på att köpa en fostexporta med 4 ingångar men det hade ju varit kul med fler.

Behöver igentligen ingen mixerdel på inspelningen då jag kommer ha ett mixerbord

okey detta har jag ingen koll på, vad ska jag söka på för grejjer?

ADAT är ett digitalt multikanalformat. 8 spår spelas in på SVHS-kassetter. De tillverkas inte längre men låter fortfarande alldeles utmärkt och kostar en spottstyver.

Formatet skapades av Alesis, men Fostex och Tascam (tror jag?) tillverkade också ADAT-maskiner. Alesis hade många olika modeller, de som slutar på 20 (typ XT20) har bättre DA-omvandlare.

Kolla upp att mekaniken och huvudet är i gott skick innan du köper, många är ganska slitna.

Bevaka tråden