Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska operatörlogos

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-05 20:48

Har sökt en del efter svenska operatörlogos till iPhone men inte hittat något. Så då tänkte jag att detta vore väl det bästa stället att efterlysa grafiska logos på svenska operatörer.

Är det någon där ute som har en grafisk logotyp på din operatör (Tele2/Telia/Telenor etc.) som denne vill dela med sig av? Eller finns det någon som kan svetsa ihop en liten guide, på hur man skall gå till väga för att få en fin logotyp istället för vanlig text.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 21:48
Ursprungligen av Zlatan:

Har sökt en del efter svenska operatörlogos till iPhone men inte hittat något. Så då tänkte jag att detta vore väl det bästa stället att efterlysa grafiska logos på svenska operatörer.

Är det någon där ute som har en grafisk logotyp på din operatör (Tele2/Telia/Telenor etc.) som denne vill dela med sig av? Eller finns det någon som kan svetsa ihop en liten guide, på hur man skall gå till väga för att få en fin logotyp istället för vanlig text.

Har du installerat den svenska tangentbordet via den norska sources, så finns det en del där (Telia och Telenor i alla fall).

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-05 22:26

Om du menar MobileEnhancer så är svaret ja, men ingen grafisk operatörslogga dyker upp. Jag har Tele2Comviq.

Ursprungligen av Zlatan:

Om du menar MobileEnhancer så är svaret ja, men ingen grafisk operatörslogga dyker upp. Jag har Tele2Comviq.

han menar att den ligger i samma mapp i instalern:) Telia-loggan är dock inget att hänga i julgranen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 00:17
Ursprungligen av mackeswissman:

han menar att den ligger i samma mapp i instalern:) Telia-loggan är dock inget att hänga i julgranen.

Varför gillar du inte den? Jag tycker den duger bra (åt mej i alla fall), har du någon bättre?

Ursprungligen av kenjon:

Varför gillar du inte den? Jag tycker den duger bra (åt mej i alla fall), har du någon bättre?

För att telias logga är så ful Det sticker lite i ögonen med en lila / rosa logga som sedan ligger över olikfärgade lister beroende på vilket program du använder.

Jag har börjat gilla det simpla utseendet med TELIA S. S:et störde jag mig länge på dock

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-05 23:09

Är det iFon ni syftar på? Vad heter paketet. Såg att du gjorde ett förtydligande, men jag förstår fortfarande inte vilket paket ni syftar på.

Ursprungligen av Zlatan:

Är det iFon ni syftar på? Vad heter paketet. Såg att du gjorde ett förtydligande, men jag förstår fortfarande inte vilket paket ni syftar på.

Grafisk operatorlogo i mappen iFon Norway (1.1.3-4).

Men var och hur tusan ändrar man loggan efter man laddat ner?
Antagligen är det löjligt enkelt... men klockan är sent och jag har druckit alkoholhaltiga drycker.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 00:20
Ursprungligen av Carlisle_united:

Men var och hur tusan ändrar man loggan efter man laddat ner?
Antagligen är det löjligt enkelt... men klockan är sent och jag har druckit alkoholhaltiga drycker.

Grafisk operatörlogo heter den (med norskt ö) och ligger i "iFon Norway (1.1.3-4)" precis som Mackeswissman skrev.

Ursprungligen av kenjon:

Grafisk operatörlogo heter den (med norskt ö) och ligger i "iFon Norway (1.1.3-4)" precis som Mackeswissman skrev.

Ja jo så långt är jag med...

Men vilket prog. behöver jag för att kunna använda dom?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 00:27
Ursprungligen av Carlisle_united:

Ja jo så långt är jag med...

Men vilket prog. behöver jag för att kunna använda dom?

Jag tror jag bara körde in det från Installern, gjorde inget mer. Eller menar du för att rita egna och lägga in?

Okej... hum alltså finns det ingen tele2 logga med där? eftersom det inte har bytts logga för mig.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-06 02:25

Kör bara MIM eller gör era egna operatörlogos..

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-06 11:46

Anledningen till att jag inte förstod vilket paket jag skulle installera, var att jag redan hade det installerat. Tyvärr så finns inte Tele2Comviq.

1
Bevaka tråden