Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köpa iPhone utan abonemang och låsa upp den?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-27 20:18

Hej!

Tänkte köpa en IPhone nu ( Ska ner till USA imorron), Så nu undrar jag:

Måste jag köpa telefonen med

abonnemang för att kunna låsa upp den, eller kan man
köpa den utan abonnemang och fortfarnade låsa upp den?
Och
Vad tycker ni om telefonen? Är det ett bra val eller ska man sattsa på något annat?

Tack på förhand

tjomp

• Medlem
  • Östersund
  • 2008-03-27 20:28

TJena....man kan bara köpa iPhone med AT&T abonnemang i USA men tanken är att man ska aktivera abonnemanget i iTunes för att få igång telefonen vilket du inte kommer göra. Du kommer ju jailbrake'a den. Du ska inte heller skriva på nått papper eller så i affären där du köper den... om dom frågar så är det en present.

Jag är grymt nöjd med min iPhone... i mina ögon finns det ingen coolare och roligare telefon att använda. Så köp en när du ändå är där.. om du mot all förmodan inte gillar den så säljer du den dyrare i sverige än vad den kostar där att köpa.

Lycka till

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-27 20:30

tack dlimi!

En lite snabb fråga till, får man inte betala månadsvis då? eller kan man ta allt o sen skita i abonnemanget?

Det finns redan svar på denna fråga, sök med hjälp av sök-funktionen uppe till höger.

Men jag kan vara lite snäll och svara

I USA kan man inte köpa utan abbonemang. Men du skriver inget kontrakt i butiken, man går in i en butik och köper telefonen och sedan aktiverar man den och väljer vilket abbonemang man vill ha hemma genom iTunes. Men det ska inte du göra utan du ska använda t.ex iPlus eller ZiPhone för att låsa upp telefonen så att du kan använda ditt egna sim-kort.

oj var lite seg...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-27 20:34

Tack ännu en gång.
Sökte i forument, men jag är inte så bra på att formulera mig så sökningen går inge vidare!

Du betalar bara det telefonen kostar på en gång, inget abbonemangskostnad.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-28 10:12

Köp telefonen i en Apple Store. Bara att gå in och betala för telefonen, sen behöver du inte tänka på nått "AT&T" abb.

Går du in i en AT&T Store så måste du köpa till abb. Och det vill du såklart inte

Sweet. Jag skickar iväg svågern till usa i maj. Då ska han få inhandla in iphone. om dem finns kvar. Tänkte låsa upp den o köra mitt kontantkort. jag ser ingen anvädning för 3g så jag hoppas att den gamla finns kvar.

Edit: skönt att jag registrera mig Aug 2004 och gjorde mitt första inlägg nu.

• Medlem
  • Kristinehamn
  • 2009-01-17 21:08

Iphone 3g från USA

Hej! jag har letat och letat efter svar på mina frågor gällande att låta en kompis skicka över iphone 3g från USA, men har inte riktigt hittat de svar ja letat efter. Det är här mina frågor;

Kan min polare köpa en iphone 3g utan abbonomang i USA ?

(Isf)

Kan han då skicka över den till mig, och jag jailbreaka den och
använda den med halebop?

Hur mycket ligger frakten på ?

Skulle man kunna beställa från USA's apple store och enbart
köpa telefonen där utan abonnomang?

Väldigt tacksam för svar!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-17 21:58
Ursprungligen av krippen:

Hej! jag har letat och letat efter svar på mina frågor gällande att låta en kompis skicka över iphone 3g från USA, men har inte riktigt hittat de svar ja letat efter. Det är här mina frågor;

Kan min polare köpa en iphone 3g utan abbonomang i USA ?

(Isf)

Kan han då skicka över den till mig, och jag jailbreaka den och
använda den med halebop?

Hur mycket ligger frakten på ?

Skulle man kunna beställa från USA's apple store och enbart
köpa telefonen där utan abonnomang?

Väldigt tacksam för svar!

Det finns många trådar här om detta. Börja t ex här: http://www.99.se/upplasning/

1
Bevaka tråden