Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få hörlurar att passa?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag har lite problem, jag har med min iPhone överallt, det är ju ganska naturligt, och på en vecka kopplar jag in den i kanske 10 olika auxkablar hörlurar osv. Det är jobbigt att hålla på med en sån ful belkinadapter som jag gör, och dockan är inget alternativ heller.

Är det någon som har försökt sig på att borra upp eller slipa omkring hörlursuttaget för att få riktiga lurar att passa? Det är inte långt ifrån att jag testar. Det är ingen som har en trasig iPhone och känner sig manad att ta reda på om det går?

http://www.ifixit.com/Guide/105/images_thumb/14.jpg
Det ser ju inte ut som att det finns asmycket att borra i, men det ör ju inte mycket som krävs heller....

Senast redigerat 2008-04-05 13:03
  • Medlem
  • 2008-04-05 13:30

Det är ju mycket enklare att karva lite i kontakten på lurarna. Det är ju ofta en massa gummi som inte behövs där. Jag har tagit lite på mina Koss Porta Pro och de passa finfint.

Ja, men problemet är att jag inte alltid kopplar in i mina egna, ofta andra mixerbord och ljudanläggningar osv, känns lite dumt att plocka fram en kniv och börja tälja på deras kablar...

Annars så är ju alternativet att köpa en adapter, likt denna nedan:

http://www.screenguard.se/adapter-till-iphone-svart-p-608.html

• Medlem
  • 2008-04-05 14:05
Ursprungligen av jellyfisherman:

Annars så är ju alternativet att köpa en adapter, likt denna nedan:

http://www.screenguard.se/adapter-till-iphone-svart-p-608.html

Vill man vara lite mer flexibel fungerar detta om man dessutom vill kunna använda "fjärrkontrollen".
(Från den här tråden.)

Så du tycker det är fult med en sladd och vill därför börja borra i din iPhone? Ser inte logiken i det resonemanget.

• Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-05 15:09

Den mest minimala adaptern som jag har sett är nog denna.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 20:24
Ursprungligen av Drakfot:

Den mest minimala adaptern som jag har sett är nog denna.

Den är ju så liten att man kan ha den i plånboken

Ursprungligen av mackeswissman:

Så du tycker det är fult med en sladd och vill därför börja borra i din iPhone? Ser inte logiken i det resonemanget.

Nej det är inte för att det är fult. Jag har en adapter från belkin men när man behöver den som bäst ligger den hemma eller i bilen eller nåt, jag glömmer den för ofta helt enkelt. Därför skulle det vara bättre med en mer permanent lösning.

Ursprungligen av BetaOscar:

Nej det är inte för att det är fult. Jag har en adapter från belkin men när man behöver den som bäst ligger den hemma eller i bilen eller nåt, jag glömmer den för ofta helt enkelt. Därför skulle det vara bättre med en mer permanent lösning.

limma fast adaptern!

• Medlem
  • 2008-04-05 15:08

Det finns ingen anledning att ifrågasätta önskemålen. För den som har en metallsvarv är det kanske en smal sak.
Att presentera alternativ är en annan sak.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-06 21:21

Jag har själv en adapter och håller med om att man glömmer den, du kan ju testa att borra upp en lite större öppning om du vill men om det blir fel så ser det ju lite skumt ut

DETTA ÄR MITT 200:e INLÄGG!!!!!!!!

• Medlem
  • 2008-04-06 21:27

Jag skulle vara extremt försiktig med att borra om jag inte kunde försäkra mig om att inget spån trillar ner i själva telefonen genom luruttaget.

Detta är mitt 9120:e inlägg, hehe... (vet inte om jag ska skratta eller gråta)

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-06 21:27

Det kan nog gå att borra upp, men enklast är väl en rund metallfil? Jag skulle dock rekommendera att du tar av bakstycket innan du genomför operationen, köra borren rätt in i iPhonen känns inte så hett, men det antar jag att du tänkt på

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 09:22

Såna modifikationer brukar mest gå snett och det slutar med att man har en ful iPhone eller i värsta fall både ful och trasig.

//Rob

1
Bevaka tråden