Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knappen iPhone går inte till 99iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • City
  • 2008-04-04 14:26

Då var det dags för ytterligare problem
Den svarta menyn längst upp på 99.se, klickar jag på iPhone så hamnar jag fortfarande på 99.se och inte 99iphone. Detta märks framförallt på loggan och menyn.

Forumet verkar dock visas ordentligt och när jag klickar på en forumrubrik så kommer jag in till "rätt" sida där loggan ändras osv.
Menyn stannar också kvar så "dagens diskussioner" gäller inte iPhone utan hela 99.se efter att jag klickar i menyn.

Lät det krångligt? Hoppas inte och att ni förstår annars får jag förtydliga.

Detta fungerade igår förmiddag, har ni justerat i menyn eller är det ny idé om att allt inte ska ändras?

  • Medlem
  • 2008-04-06 11:56

Vad är 99iphone? www.99iphone.se finns inte såvitt jag vet. Hela 99 är samlat under www.99.se/ så klickar du på iPhone hamnar du förjaktligen på 99.se/iphone precis som det är tänkt.
Om det har fungerat tidigare med 99iphone.se så har det säkert varit under en övergångsperiod sedan den stora sammanslagningen för ett år sedan.

  • Medlem
  • City
  • 2008-04-07 12:10

Tror att du missförstår mig lite nu.

Jag knappar mig in till www.99.se
Klickar på "/iphone" i toppen
Forumet för iPhone kommer upp, likaså adressfältet visar www.99.se/iPhone inga problem där alltså
Men logon som finns på startsidan (under den svarta topbaren) heter 99.se, när jag kommer in på www.99.se/iPhone så ligger fortfarande logon för 99.se kvar och den gröna menyn som innehåller b.la. dagens diskussioner är länkad precis som menyn som finns på startsidan.

Klickar jag väl inne på 99.se/iPhone på en forumkategori och går in och läser, klickar jag därefter i topbaren på /iPhone så kommer iPhone loggan upp och den gröna menyn fungerar som den ska och ingenting från startsidan finns kvar.

Blev det tydligare nu? Det är iaf irriterande nog att jag önskar att ni löser detta. Det är förövrigt samma problem om jag använder Safari.

Någon session som inte följer med från startsidan kanske?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-07 14:33

Du får logon från den senaste delen du var på. 99mac, 99.se osv när du klickar på iPhone delen.

Edit: För övrigt lika dant när du klickar på Tipsa oss delen.

  • Medlem
  • City
  • 2008-04-07 14:57

Menyn ligger också kvar inte bara logon, varför kommer man inte direkt till 99iphone om man klickar på länken då, dvs att allt uppdateras? Som det är nu får man fiffla lite för att komma till menyn för just 99iphone...framförallt dagens diskussioner

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-07 15:14

Finns det verkligen någon iPhone-del då? Den är inte bara integrerad med iPod?

  • Medlem
  • 2008-04-07 17:09

Jag har inget med utvecklingen att göra alls, men gissar att detta är något som hamnar långt ner på priolistan för Martin och Martin som rattar detta.

1
Bevaka tråden