Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer nästa Software update att kosta?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket kan software update (som kommer i juni) för att få app store tänkas kosta för oss ipod touch användare?

  • Medlem
  • 2008-04-07 17:11

Software updates brukar inte kosta något. Vad är det du syftar på?

I juni ska det komma en update 2.0 för iPhone för stöd för den nya app store (den updaten är gratis för iphone användare). det kommer då en uppdatering för ipod touch (också för app store) men den kommer kosta en summa enligt Jobs efter apples "March 6 event" ..

så frågan kvarstår ungefär hur mycket det kan tänkas kosta

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-07 17:23
Ursprungligen av Alfieboy:

I juni ska det komma en update 2.0 för iPhone för stöd för den nya app store (den updaten är gratis för iphone användare). det kommer då en uppdatering för ipod touch (också för app store) men den kommer kosta en summa enligt Jobs efter apples "March 6 event" ..

så frågan kvarstår ungefär hur mycket det kan tänkas kosta

USD 20?
Spelar det någon roll vad vi gissar på, vi har inte en aning....

Är det verkligen sagt att det kommer kosta något?

Att utveckla för iPhone och iPod touch, alltså att gå med i utvecklarprogrammen, kostar 99 eller 299 dollar, men det är bara en kostnad för utvecklarna.

Den mjuvaruuppdatering till din ipod/iphone som ger stöd för Appstore har jag inte hört ska kosta något.

För iPhone blir det gratis och för iPod touch kommer det kosta. Dock inte hur mycket. Kolla på presentationen så ser ni.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 17:51

Det stämmer Steve Jobs sa att det kommer att kosta en liten summa. Jag gissar på $20. Lite snålt från Apple.

//Rob

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-04-07 18:47
Ursprungligen av Robo-X:

Det stämmer Steve Jobs sa att det kommer att kosta en liten summa. Jag gissar på $20. Lite snålt från Apple.

//Rob

Det beror inte på att Apple är snåla utan att de är tvugna pga amerikanska redovisnigsregler.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 19:17
Ursprungligen av akesson:

Det beror inte på att Apple är snåla utan att de är tvugna pga amerikanska redovisnigsregler.

Det har jag hört förut. Den summan som det nu skulle kosta skulle dom lugnt ta på sig. Men nej det måste dom lägga över på användarna och tjäna lite extra på det.

//Rob

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-04-07 19:51
Ursprungligen av Robo-X:

Det har jag hört förut. Den summan som det nu skulle kosta skulle dom lugnt ta på sig. Men nej det måste dom lägga över på användarna och tjäna lite extra på det.

//Rob

Nej, de får inte ta den kostnaden själva pga redovisningsregler. Läs vad jag skriver.

Däremot skulle de kanske kunna ta lite mindre betalt möjligtvis.

  • Medlem
  • 2008-04-11 15:56
Ursprungligen av akesson:

Nej, de får inte ta den kostnaden själva pga redovisningsregler. Läs vad jag skriver.

Däremot skulle de kanske kunna ta lite mindre betalt möjligtvis.

Vad är det för redovisningsregler som förbjuder Apple att erbjuda sina kunder en gratis mjukvaruuppdatering? Låter helt sjukt. Jänkarna är ju iofs lite sjuka av sig ibland.

/hpe

Januaris software med bl a Mail, Väder, Kartor, Anteckningar och Aktier kostade 155 SEK genom iTunes. Jag har också sett/hört att det kommer att kosta om man har Touch:en Mer än 200 kr tar dom väl inte, hoppas jag.

Kommer man inte kunna få det ändå, utan att betala utan typ via installern ifall man har jailbreakat. Mail, maps och väder och det kan man ju få gratis (har jag fått för mig iaf) så varför borde inte det här gå att fixa på samma sätt?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-11 22:57

hpe:
Om jag inte minns fel så är det så även här i europa

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-12 00:54

De tog väl 150 SEK för förra Touch-uppdateringen med Väder,stocks, mail, Maps.. så jag gissar på att det blir 150:- för App Store-uppdateringen också.

1
Bevaka tråden