Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp iPhone utomlands eller i sverige via Tradera och Blocket

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-07 21:53

Jag har varit intreserad i att köpa en iPhone men ja har alltid haft olika funderingar på som jag inte riktigt fått svar på, tor det är många fler än jag som har samma tankar.

Vad är skillnaden i att köpa direkt från affär utomlands mot att köpa i sverige(Tradera , Blocket) i pris, kvalitet, garantier, frakter o.s.v.

Om man köper en i sverige är den i dom flesta fall klar att använda med svenska och upplåst för att köra med svenska abonemang.

Om man köper en iPhone i usa måste man tänka på en massa avgifter som skatt, frakt, tull, moms och hur man gör med abonemang där man köper den om man måste registrera och om man inte gör det så hoppar det upp i iTunes när man kopplar i telefonen om att man ska göra en aktivering hur gör man då?
Tacksam för alla svår och många fler!

Jag undrar därför hur stor skillnad det är i pris mot om man köper i Sverige eller USA?
Vad som är säkrast, smidigast och billigast.

Jag gör detta mest för det står olika överallt om hur det fuinkar med moms inte moms tull och inte tul o.s.v.

Tror jag talat för många när jag ställer den här frågan!

Mycket Tacksam För Svar

Harden

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-08 08:10
Ursprungligen av harden:

Jag har varit intreserad i att köpa en iPhone men ja har alltid haft olika funderingar på som jag inte riktigt fått svar på, tor det är många fler än jag som har samma tankar.

Vad är skillnaden i att köpa direkt från affär utomlands mot att köpa i sverige(Tradera , Blocket) i pris, kvalitet, garantier, frakter o.s.v.

Om man köper en i sverige är den i dom flesta fall klar att använda med svenska och upplåst för att köra med svenska abonemang.

Om man köper en iPhone i usa måste man tänka på en massa avgifter som skatt, frakt, tull, moms och hur man gör med abonemang där man köper den om man måste registrera och om man inte gör det så hoppar det upp i iTunes när man kopplar i telefonen om att man ska göra en aktivering hur gör man då?
Tacksam för alla svår och många fler!

Jag undrar därför hur stor skillnad det är i pris mot om man köper i Sverige eller USA?
Vad som är säkrast, smidigast och billigast.

Jag gör detta mest för det står olika överallt om hur det fuinkar med moms inte moms tull och inte tul o.s.v.

Tror jag talat för många när jag ställer den här frågan!

Mycket Tacksam För Svar

Harden

Och många har redan frågat den frågan, och många har svarat redan.
Kolla trådar som Importera från USA, Importera från UK etc.

1
Bevaka tråden