Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage är släppt!

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-03 23:11

Någon som har provat att uppgradera sin bootloader från 3.9(ej FB!) till 4.6?

Ursprungligen av Zlatan:

Någon som har provat att uppgradera sin bootloader från 3.9(ej FB!) till 4.6?

Jag har inte provat själv men har sett flera som lyckats med den bedriften på hackint0sh.

Ursprungligen av Zlatan:

Någon som har provat att uppgradera sin bootloader från 3.9(ej FB!) till 4.6?

Buster har provat och det gick utmärkt! Det var en telefon som fått 3.9 av ZiPhone. Nu kör den 4.6 igen. Så vi kan bekräfta att det verkligen fungerar.

Skulle gärna använda 2.0-betan för att köra SDK-kompilerade program på iPhone. Har dock hört att 2.0:an både är väldigt buggig, saknar Music Store, tappar samtal, etc, etc...

Någon som har den versionen på sin Pwnad:e fon som kan säga något om detta? Framför allt då möjligheten att köra kompilerade program.

PS. Kör 1.1.2 fortfarande. Stämmer att jag måste uppgradera till 1.1.4 med iTunes innan jag pwnar?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-04 17:18

Jag har BootNeuter installerat nu, och har 3.9BL. Kan jag uppgradera min BL fast jag inte pwnat den? Jag har låst upp den med ZiPhone som nedgraderade den till 3.9.

jag har en 1.1.1 oob uppgraderad till 1.1.4 , funkar kanon!
Men har också en 1.1.4 oöppnad än!.
Min frågar är då, ifall jag väljer att pwna den, kan jag återgå till "oob" läget ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-04 20:07

Joppe ja det ska gå att gå tillbaka. Men eftersom jag inte har självt använd det ännu vet jag inte 100% säkert men i help texten så står det att man kan gå tillbaka.

//Rob

Ursprungligen av joppe.ejd:

Min frågar är då, ifall jag väljer att pwna den, kan jag återgå till "oob" läget ?

Om du läser på iPhone Dev Teams hemsida så står det:

BootNeuter is completely reversible (as is all of Pwnage).

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-04 21:30

Har nu flashat min 3.9Bl till 4.6 med hjälp av BootNeuter. Min telefon är inte "pwnad" så vill bara bekräfta att BootNeuter fungerar med en icke-pwnad.

Jag har oxå flashat tillbaka min nedgraderade(Zipri) 3.9 Bl till 4.6 med BootNeuter utan nåra som helst problem !

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-05 02:35

Nu har även jag varit nyfiken nog och testat PwnageTool, och det var sannerligen lätt tillvägagångssätt. (lite afton/nattarbete med att flytta databaser mellan Informixmaskiner på jobbet, så gott om tid att testa lite )

Jag hade BL4.6 när jag fick min telefon men den nedgraderades till 3.9 via ZiPhone.
Dock valde jag vid användningen av PwnageTool att uppgradera tillbaka till 4.6 och än så länge fungerar det. Har tagit emot ett samtal och det var inga problem med vare sig kvalite eller att det tappats.

Har precis synkat tillbaka all musik osv ( valde att iTunes skall hantera den som en ny telefon för att undvika problem ). Skall testa och pilla lite, återkommer om det skulle vara något

Kortfattat: enkelt tillvägagångssätt och känns relativt säkert (jmnfört de nuvarande applikationerna) och möjligheten att uppgradera/nedgradera BootLoader är ett stort plus!

Senast redigerat 2008-04-05 03:14

Körde precis programmet.. råkade dock få in fel ipsw-fil... den för touchen så.. min iphone har blvit en ipod nu... ärkeklant.. nån som vet vad man kan göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 10:28
Ursprungligen av hosonlarsson:

Körde precis programmet.. råkade dock få in fel ipsw-fil... den för touchen så.. min iphone har blvit en ipod nu... ärkeklant.. nån som vet vad man kan göra?

Är det inte bara att köra Återställning i iTunes och börja om?

Edit: och då i DFU mode.

Ursprungligen av kenjon:

Är det inte bara att köra Återställning i iTunes och börja om?

Edit: och då i DFU mode.

I itunes så tror den att iphone är en ipod.... så en återställning där funkar inte.. himla klantigt detta...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 14:49
Ursprungligen av hosonlarsson:

I itunes så tror den att iphone är en ipod.... så en återställning där funkar inte.. himla klantigt detta...

Även om du väljer rätt .ipsw-fil?

Ursprungligen av kenjon:

Även om du väljer rätt .ipsw-fil?

Efter många om och men så fixade det sig till slut.. Prövade att tanka över rätt ipsw fil flera ggr och körde dpu-mode och tillslut dök den upp som iPhone i iTunes.. Återställning till 1.1.4 och sen rätt ipsw fil igen.... sen så körde jag liberty programmet, pwnage ville inte funka för mig... nu funkar mobilen kanonbra!

pwnage

följde guiden hos iClarified efter att förut använt ziphone. Upplever att batteritiden
med wifi är betydligt bättre. Telefonen är också snabbare i att svara på
kommandon. Inga problem hittils. Uppgraderade bootloadern till original.
Rekommenderas!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-07 07:45
Ursprungligen av ulf.tilly:

följde guiden hos iClarified efter att förut använt ziphone. Upplever att batteritiden
med wifi är betydligt bättre. Telefonen är också snabbare i att svara på
kommandon. Inga problem hittils. Uppgraderade bootloadern till original.
Rekommenderas!

Lite spontant får jag säga att jag också tycker att batteriet verkar vara längre och att den i allmänhet verkar mer responsiv. (Hade tidigare 1.1.4 mha ZiPhone).

Ursprungligen av ulf.tilly:

följde guiden hos iClarified efter att förut använt ziphone. Upplever att batteritiden
med wifi är betydligt bättre. Telefonen är också snabbare i att svara på
kommandon.
Inga problem hittils. Uppgraderade bootloadern till original.
Rekommenderas!

Kan någon lägga fram en teori varför det skulle vara så?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-06 10:48
Ursprungligen av hosonlarsson:

Körde precis programmet.. råkade dock få in fel ipsw-fil... den för touchen så.. min iphone har blvit en ipod nu... ärkeklant.. nån som vet vad man kan göra?

Läste om detta på Hackint0sh... Hittar inte länken nu, men tips till alla med problem är att gå till det officiella forumet för "Dev team" (På engelska)... Pwnage forum, på hackint0sh, dev teams officiella hem.

Registrera er och använd sökfunktionen.

Jag har nu en 1.1.4 3.9FB (Upplåst med iPlus)
Tycker ni att jag ska pwna den ändå?

Eller ska jag vänta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-06 13:25
Ursprungligen av Jalle_G:

Jag har nu en 1.1.4 3.9FB (Upplåst med iPlus)
Tycker ni att jag ska pwna den ändå?

Eller ska jag vänta?

Det första man ska fråga sig självt är.

Fungerar din iPhone som den är?

Om du svarar ja på den här frågan så är det nog rätt självklart vad man ska göra då.

Har du däremot problem med något som gör att din telefon är omöjligt att använda eller använder ett gammalt firmware så kan det var värt att uppgradera och använda ett nytt program för att låsa upp/jailbreaka och aktivera.

//Rob

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-06 21:26

Nu är det såhär att min iPhone har börjat bete sig lite segt, och det är dags för att blåsa om den. Denna gång tänkte jag använde mig av PwnageTool.

Innan jag ger mig in på detta, så vill jag ha en del saker förklarade.

Jag har nu 1.1.4 som jag låste upp med ZiPhone, vilket innebar att BL nedgraderades till 3.9. Jag installerade BootNeuter och uppgraderade BL till neutered 4.6.

Nu när ni vet vilka olika processer min telefon har gått igenom, så kan ni förklara för mig hur jag skall bära mig åt för att lyckat pwna min telefon. Jag tänkte följande:
-Flasha om BL till 4.6 ICKE neutered (dvs "original")
-Återställa telefon till 1.1.4 med iTunes.
-Pwna (pwning inkl. återställning med cutom-firmware)

Jag har oxå uppfattningen att batteritiden har blivit bättre och jag har inte haft några tappade samtal sen jag pwnade telefonen,hade förut ZiPhone 2.5 med 1.1.4fw.
Har installerat det svenska tangentbordet,funkar klockrent !

Försöker att pwnage min tele men det är en sak jag inte förstår.
jag försöker att ladda hem bootloader.rar men kan inte packa upp dom. har en mac så behöver jag nåt program för att kunna packa upp den, el e det nån som vet vad jag gör för fel

Funkade utan problem för mig i stuffit expander

jag hitta en lösning behövde bara ett program.
den som söker han finner

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-04-07 21:58

fy fan... det var inte lätt å installera detta... mycket läsande innan man vet vad man ska göra.
Fick klämma några youtube videos och kolla engelska forum.
Men ta me fan det var de värt!!! min WiFi funkar klockrent nu vilket de inte gjorde med ZiPhone.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-07 22:05

Ni som har gått från ZiPhone till Pwnage, körde ni direkt eller återställde ni telefonen innan?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-04-07 22:28
Ursprungligen av Jetwash:

Ni som har gått från ZiPhone till Pwnage, körde ni direkt eller återställde ni telefonen innan?

återställde först.

Bevaka tråden