Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone tappar inställningar, ljud, signaler m.m

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Har precis införskaffat mig en iPhone, fixade och trixade lite igår natt så den funkade med svenska sim kort, svenskt tangentbord och ordlist är också inlaggt. Mycket nöjd med den!
Men nu till mitt problem, om jag går in i telefonen och höjjer ringsignalsvolymen till max och sedan stänger inställnings menyn och sedan går in i den igen, så har volymen dragits ner till en bit under hälften. Även ringsignalerna byts tillbaka till den som var när jag hade hackat telen. Någon som vet vad jag gör för fel? Någon med liknande problem?

Testade nyss att skicka över en egen signal som är converterad ifrån mp3, telen hittar den i menyn, jag väljer den, den spelas upp, går tillbaka, stänger inställningar o går in igen o den är också bytt... Även tangenbordsljudet år alltid på och går ej att stänga av :S

Tacksam för svar!

Mvh Johan

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-06 20:15

Hum, vilken upplåsningsmetod använde du?

Ursprungligen av ahmedmo:

Hum, vilken upplåsningsmetod använde du?

använde mig av iLiberty+

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-06 21:31
Ursprungligen av Norretheman:

använde mig av iLiberty+

OK installera BossPrefs. Öppne BossPrefs och uppe i högra hörnet klicka på more och välj fix user permissions.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

OK installera BossPrefs. Öppne BossPrefs och uppe i högra hörnet klicka på more och välj fix user permissions.

//Rob

Vad gör denna egentligen?
Vad ändrar den?

Ursprungligen av Robo-X:

OK installera BossPrefs. Öppne BossPrefs och uppe i högra hörnet klicka på more och välj fix user permissions.

//Rob

Okej, har nu gjort detta, installerade BossPrefs 1.62 och det löste volym problemet, men inte det att den byter tillbaka ringsignal eller att den sätter på tangentljudet igen :S

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-06 23:05

Starta om iPhonen även om det ska ta ändringarna på en gång. Prova att följa den här guiden.

//Rob

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-06 21:39

Eller gör om med Pwnagetool eftersom att du ändå kommer att använda det till framtida mjukvaror

  • Medlem
  • 2008-04-07 09:27

Jag har upplevt liknande problem sen jag låste upp med iLiberty+.
När jag först köpte telefonen hade den 1.1.4, och jag låste upp den med ZiPhone. Telefonen fungerade rätt bra efter det, men jag lyckades inte installera OpenSSH samt att Safari stängde ner sig då och då.
Läste om iLiberty+ och tänkte prova på det för att kunna få in ett svenskt tangentbord (kräver ju OpenSSH). Återställde telefonen i iTunes, gjorde alla åtgärder i iLiberty+ och telefonen fungerade igen. Nästan. Först installerde jag Summerboard (som fungerat innan), men den "behåller" inte inställningarna. Om jag väljer ett tema och går ut till startmenyn igen ser jag inga ändringar, kollar jag sen i Summerboard står temat fortfarande på "Default".
Ungefär samma sak gäller för tangentbordsljuden. Så fort jag stänger av ljuden sätts de på igen. Riktigt irriterande. Har för över det svenska tangentbordet mha av guiden här på 99.se och det funkar, bortsett från att någon sorts reklam dyker upp så fort tangentbordet skall användas (står något om något kerylliskt...)

Någon som vet vad som hänt och hur jag lättast åtgärdar det? Just ja, laddade ner BossPrefs och gjorde som det står här ovanför, gjorde ingen skillnad...

Eh, låter lite som det jag skrev här( http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/240688-inst-llningar-i-ex-touchpad-pro-navizon-sparas-efter-uppdatering.html#post1500536 ) om att inte spara inställningar etc, men åndå inte.
Jag har inte haft problem med något av det ni skriver om. Använder iofs inte summerboard, men heller inte problem med något av det andra ni skriver om.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 10:50

Läs 2 inlägg upp. Följ linken som förklarar vad det beror på och hur man fixar det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Läs 2 inlägg upp. Följ linken som förklarar vad det beror på och hur man fixar det.

//Rob

Ok, exakt vad ska jag göra?
Det står väl inte särskilt grungligt beskrivet, eller?

EDIT:
Vilken refresh button är det jag ska trycka?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 11:53

Han ändrade sidan under natten.

Så stod det förut.

Manual Fix: If you don’t wanna install Installer again (with the new patched script), you may enter the following command in shell (through SSH or Term-vt100) to fix the issue manually:

chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Han ändrade sidan under natten.

Så stod det förut.

Manual Fix: If you don’t wanna install Installer again (with the new patched script), you may enter the following command in shell (through SSH or Term-vt100) to fix the issue manually:

chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences

//Rob

Ok, får testa när jag kommer hem.

Ursprungligen av Robo-X:

Han ändrade sidan under natten.

Så stod det förut.

Manual Fix: If you don’t wanna install Installer again (with the new patched script), you may enter the following command in shell (through SSH or Term-vt100) to fix the issue manually:

chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences

//Rob

Ok, exakt vart anger jag detta kommando?
Jag SSH:ar in i iPhonen med Filezilla(PC).
Men sen är jag lost.
Kan någon hjälpa?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 17:10

Det är ett kommando som du skriver i terminalen. Ungefär som dos prompten i windows. Det kan man göra genom att logga in med putty eller direkt på iPhonen med vterm programmet.

Filezilla verkar vara ett ftp program vilket är inte samma sak som putty (PC) eller terminalen (Mac).

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Han ändrade sidan under natten.

Så stod det förut.

Manual Fix: If you don’t wanna install Installer again (with the new patched script), you may enter the following command in shell (through SSH or Term-vt100) to fix the issue manually:

chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences

//Rob

Tack som faan robo-x! Det löste sig! Nu återstår bara en sak, när jag går in i SMB prefs så hittar han inte mina temen, men jag hittar dom i winscp :S

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 19:19

Har ingen aning... prova att kolla behörigheterna eller så ligger dom i fel mapp.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-04-07 14:16

Nu har jag fixat mitt problem i alla fall. Återställde telefonen i iTunes efter jag installerat Bootneuter och fixat tillbaka BL4.6. Därefter körde jag iLiberty+ och nu fungerar allt perfekt igen!

Ah, trodde jag kunde göra det i Filezilla. Nu har jag putty uppe och kommandorutan.
Hur ska jag logga in?
Med samma namn och lösen som Filezilla?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-07 17:17
Ursprungligen av theplague:

Ah, trodde jag kunde göra det i Filezilla. Nu har jag putty uppe och kommandorutan.
Hur ska jag logga in?
Med samma namn och lösen som Filezilla?

Prova.....

Yeeeeeeessssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag löste det!
Tack!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-07 22:47

Smidigast är väl att köra in iLiberty+ nya version 1.3.0 där man har fixat buggen!

"Fixed: Wrong Preferences folder permission"

Ursprungligen av pnisv97:

Smidigast är väl att köra in iLiberty+ nya version 1.3.0 där man har fixat buggen!

"Fixed: Wrong Preferences folder permission"

Det är ju verkligen inte enklast om man(som jag) har MASSOR installerat och många sources i iPhonen?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-09 16:51

Det finns en patch i Tweaks (1.1.3) i Installer som fixar SMBPrefs problemen och symlinkar mappen till mobile. Den ska funka till 1.1.4 också

1
Bevaka tråden