Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone, dålig räckvidd med wifi

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 17:51

Hej!

Kortfattat:
Har problem med räckvidden vid användandet av det trådlösa nätet på min iPhone. Jag tycker det fungerar väldigt dåligt. På platser där andra personer med iPhone utan problem kommer in på nätverket kommer jag själv väldigt sällan in på nätverket. Problemet är inte att det inte går att surfa alls utan problemet är att räckvidden är väldigt väldigt dålig.

Några idéer om vad som kan vara fel eller hur man rättar till problemet?


Mer info om problemet:
Hemma kan jag om jag sitter 1-2 meter från routern få wlanet att fungera bra. Men går jag lite längre ifrån blir det snabbt dåligt. Ungefär 3 meter ifrån routern kommer jag inte in på nätverket. Med bärbara datorn kan jag vara 20-30 meter ifrån och utan några problem komma in på nätverket. (Jag vet att det är olika typer av antenner och att den i bärbara oftast är mycket bättre.)

Jag har även trådlöst nät i hela högskolan jag går. Där fungerar nätet bra för datorer samt andra personer som också har iPhone men jag själv kommer väldigt sällan in på nätet med min iPhone.

På de platser där jag borde kunna surfa bra (ex hemma 5 meter ifrån routern) hittar jag ofta nätverket men får som svar när jag försöker ansluta till det nätverket: ”Unable to join the network”.

Har testat:
1. att köra: ”Settings”->”General”->”Reset”->”Reset Network Settings” utan någon framgång.
2. ändra kanal på trådlösa nätet hemma ett antal gånger utan framgång.
3. att försökt ansluta till olika nätverk väldigt många gånger


Mvh
Zwaaaap

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 20:20

Det låter som brott på kabeln till antennen.... inget kul att reparera.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-06 20:54

Prova att återställa alla inställningar och inte endast nätverket.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-07 22:44
Ursprungligen av Robo-X:

Prova att återställa alla inställningar och inte endast nätverket.

//Rob

Testade ”Settings”->”General”->”Reset”->”Reset All Settings” nu, men ingen skillnad :(några andra idéer?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-04-08 08:29

Lås upp telefonen med pwnage istället... låter som ett ZiPhone...
Mitt WLAN blev 100ggr bättre. Iallafall som jag upplever det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-08 11:31
Ursprungligen av mrdanne:

Lås upp telefonen med pwnage istället... låter som ett ZiPhone...
Mitt WLAN blev 100ggr bättre. Iallafall som jag upplever det.

pwnage låter intressant! hade du en iPhone där nätet fungerande lika dåligt som på min iPhone? Dvs iPhonen måste vara väldigt nära routern för att komma in på nätet.

Har inte hört talas om pwnage innan. Är det en knepig upplåsningsmetod? Hur går man tillväga? Finns det någon bra guide? Fungerar det bara till mac?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-08 11:59
Ursprungligen av zwaaaap:

Har inte hört talas om pwnage innan. Är det en knepig upplåsningsmetod? Hur går man tillväga? Finns det någon bra guide? Fungerar det bara till mac?

Mac: Kika här

Jag har inte hört hur det gått med Windowsversionen, men iClarified hade ingen guide, vad jag kunde se, som gällde PwnageTool och Windows.

1
Bevaka tråden