Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone exporterar inte foton till iPhoto längre

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone som är Jailbreakad och upplåst med iJailbreak. Ligger på 1.1.3.

Nu vägrar iPhoto och Image Capture att importera foton från den. Jag importerade ett gäng foton (men lämnade kvar dem på.iPhonen) och lyckades importera flera gånger. iPhoto importerade snällt fotona, bad mig att besluta hur den skulle göra med dubletter osv., tills jag kom till mer än 99 foton att importera. Nu säger den att det finns 99 att importera, men tar inte över några foton, och tar inte bort foton om jag säger att den skall göra det. Tar jag bort foton för hand på luren så verkar det inte göra någon skillnad.

Har någon sett något liknande? Tips mottages tacksamt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 03:36

Liknande problem här! Men jag får upp en tom ruta i iPhoto när jag syncar min iPhone!!?? Någon som vet hur göra??

Matz, vilken version av iPhoto använder du?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 05:55

Jag använder Photo´s senaste version 7.1.3 på min MacBookPro Tiger v 10.4.11.
Varför undrar du?? Något nytt??

Hmm, jag ser att jag inte sa att jag använder 6.0.6 själv på 10.5.2. Så att uppgradera till 7.1.3 kanske inte hjälper, vilket var anledningen till min fråga.

Jag trodde att jag kunde mejla mina foton till mig själv, och på det viset få dem ifrån telefonen, men de är betydligt lägre upplösning då, så det är ingen lösning.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 07:31

Efter många om och men så har jag slutligen hittat ett sätt att få mina bilder att fungera med synkningen och inga tomma rutor längre. Vad jag gjorde var att öppna "Skivverktyg" i Verktygsprogram markera min hårdisk och klicka "Reparera skivbehörighet". That´s it! Vet inte om det funkar för dig men för mig var det trolleri och funkade perfekt efter att ha kört det.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 19:00

Testa först med Skivverktyget som matz skrev, om det inte funkar kan du testa att radera plist-filerna. Funkade för mig då jag hade exakt samma problem.

Koppla från telefonen och stäng iTunes och iPhoto.

Gå sen in i din hemmapp - > /bibliotek/preferences/

och radera:
com.apple.preview.plist
com.apple.iphoto.plist
com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist

Sen kan du starta om datorn, vet inte om det behövs men skadar nog inte.

Sen när du startat om ska det nog funka.

Alla inställningarna försvinner för programmen så de kommer att sättas till default!
Så kolla igenom om det är något du vill ställa tillbaka efteråt! Bilder försvinner ej.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 17:39
Ursprungligen av Durkslag:

Testa först med Skivverktyget som matz skrev, om det inte funkar kan du testa att radera plist-filerna. Funkade för mig då jag hade exakt samma problem.

Koppla från telefonen och stäng iTunes och iPhoto.

Gå sen in i din hemmapp - > /bibliotek/preferences/

och radera:
com.apple.preview.plist
com.apple.iphoto.plist
com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist

Sen kan du starta om datorn, vet inte om det behövs men skadar nog inte.

Sen när du startat om ska det nog funka.

Alla inställningarna försvinner för programmen så de kommer att sättas till default!
Så kolla igenom om det är något du vill ställa tillbaka efteråt! Bilder försvinner ej.

Shit!
Jag har fått tillbaka mina tomma rutor.
Har proovat både dina och mina metoder utan framgång.
Har du fler idéer?

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 19:22

Inte direkt, men jag skulle nog testat med att köra skivverktyg först, sen det jag skrev, sen radera alla bilder på mobilen, även gå in via SSH och ta bort de filer som har med bilderna att göra. Finns kanske nån fil som listar alla tagna bilder och själva mappen de läggs i. Hittade även en mapp i /Users/xxx/Pictures/ på datorn som hette iPod Photo Cache, den skulle jag också radera om det nu gör nån nytta.

Sist kopplar jag in telefonen och startar iPhoto efter att ev. synkning är klar.

Lycka till!

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 19:58
Ursprungligen av Durkslag:

Inte direkt, men jag skulle nog testat med att köra skivverktyg först, sen det jag skrev, sen radera alla bilder på mobilen, även gå in via SSH och ta bort de filer som har med bilderna att göra. Finns kanske nån fil som listar alla tagna bilder och själva mappen de läggs i. Hittade även en mapp i /Users/xxx/Pictures/ på datorn som hette iPod Photo Cache, den skulle jag också radera om det nu gör nån nytta.

Sist kopplar jag in telefonen och startar iPhoto efter att ev. synkning är klar.

Lycka till!

YEEEEEESSSSS! Det hjälpte! TACK!!! Du är bäst!

1
Bevaka tråden