Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone slut?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej! En god vän till mig ska till Usa nu den 19 april, hon ska till Salisbury, MD och även till Washington, tanken var att hon skulle ta hem en iphone till mig. Blir lite nervös nu när jag läst en massa, det kommer snart (förmodligen) en ny 3G modell? Rensar apple ut alla sina lager av den gamla modellen? Är också nervös när jag läser inläggen om att den skulle ha varit slut på hela manhattan osv. Någon som varit i usa nu på senaste, ser det glest ut, kommer hon få tag på en iphone till mig tror ni, eller ser det mörkt ut?

girig som jag är orkar och vill jag inte vänta på 3G modellen. Måste ha en nu!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-07 07:25

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-07 08:21
Ursprungligen av soft:

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

Vadå "alla andra"?? Jag har inte heller någon iPhone ännu..

Ursprungligen av soft:

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

För som alla vet är ju det viktiga inte att skaffa en telefon som man blir nöjd med. Det viktiga är ju att vara först. En telefon är ju bara en statuspryl och inte ett funktionellt hjälpmedel

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-07 13:50
Ursprungligen av soft:

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

Sådana som dig har man ju bara lust att klippa till alltså.

Jag hoppas du får tag i en iphone . Jag har själv en och bor i jönköping har bara sett en enda ha en, så vanliga är dom inte. Visst det kanske kommer en iphone till sverige om nån månad, men för mig finns det ett värde i att JAG vet att min iphone är köpt i Las-Vegas.
All påläsning e.t.c. och nervositet inför upplåsningsproceduren samt känslan av att ha något exotiskt föra alla andra, samt till ett väldigt bra pris är något som jag värdesätter och som gör att jag vill inte byta bort min iphone.

Jag vill nästan att iphone får en annan design den dagen den kommer till sverige så att alla ser att han där har en importerad iphone

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-07 22:28
Ursprungligen av noxire:

Sådana som dig har man ju bara lust att klippa till alltså.

Jag hoppas du får tag i en iphone . Jag har själv en och bor i jönköping har bara sett en enda ha en, så vanliga är dom inte. Visst det kanske kommer en iphone till sverige om nån månad, men för mig finns det ett värde i att JAG vet att min iphone är köpt i Las-Vegas.
All påläsning e.t.c. och nervositet inför upplåsningsproceduren samt känslan av att ha något exotiskt föra alla andra, samt till ett väldigt bra pris är något som jag värdesätter och som gör att jag vill inte byta bort min iphone.

Jag vill nästan att iphone får en annan design den dagen den kommer till sverige så att alla ser att han där har en importerad iphone

Hm har själv en iphone och bor i jönköping. Studerar på högskolan och har sett ett 20-tal telefoner hittills om inte mer. Men det är ju vi studenter vi är ju lite bättre

Sorry för off topic (inge vidare förstainlägg å virra iväg såhär men men...)

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-07 23:34
Ursprungligen av pieng:

Hm har själv en iphone och bor i jönköping. Studerar på högskolan och har sett ett 20-tal telefoner hittills om inte mer. Men det är ju vi studenter vi är ju lite bättre

Sorry för off topic (inge vidare förstainlägg å virra iväg såhär men men...)

Jag går på tekniska högskolan och har iphone.. men har bara sett 1 till som har faktiskt

  • Medlem
  • 2008-04-08 13:14
Ursprungligen av pieng:

Hm har själv en iphone och bor i jönköping. Studerar på högskolan och har sett ett 20-tal telefoner hittills om inte mer. Men det är ju vi studenter vi är ju lite bättre

Sorry för off topic (inge vidare förstainlägg å virra iväg såhär men men...)

Ursprungligen av soft:

Jag går på tekniska högskolan och har iphone.. men har bara sett 1 till som har faktiskt

Nu räcker det, Håll tråden on topic.

Admin

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-08 17:16
Ursprungligen av soft:

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

Grattis till att ha kommit in i puberteten! Det där var seriöst oerhört onödigt?

Ursprungligen av soft:

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

Håller med er andra , va det nödvändigt ? är det ett måste på att köpa allt 1 dag efter releas ? hmm.. han kanske inte har haft tid / pengar till iPhone innan ..säger iallafall grattis till dig om du får en ! lycka till me den , du kommer ligga me den hela natten , tro mig

iPhone inte slut

Ursprungligen av timjeppsson:

Hej! En god vän till mig ska till Usa nu den 19 april, hon ska till Salisbury, MD och även till Washington, tanken var att hon skulle ta hem en iphone till mig. Blir lite nervös nu när jag läst en massa, det kommer snart (förmodligen) en ny 3G modell? Rensar apple ut alla sina lager av den gamla modellen? Är också nervös när jag läser inläggen om att den skulle ha varit slut på hela manhattan osv. Någon som varit i usa nu på senaste, ser det glest ut, kommer hon få tag på en iphone till mig tror ni, eller ser det mörkt ut?

girig som jag är orkar och vill jag inte vänta på 3G modellen. Måste ha en nu!

Jag kan lugna dig med att det inte är någon brist på iPhone här i USA. Möjligen brist i enstaka butiker. iPhone finns att köpa i alla Apple butiker, i de flesta AT&T butiker samt ett antal elektroniska butiker.

M v h
Ingwar

Ursprungligen av soft:

Grattis till att bli 1 år efter alla andra med att köpa iPhone.

Det var väl en onödig kommentar som knappast hade något med tråden att göra.

Ursprungligen av Ingwar Åfeldt:

Jag kan lugna dig med att det inte är någon brist på iPhone här i USA. Möjligen brist i enstaka butiker. iPhone finns att köpa i alla Apple butiker, i de flesta AT&T butiker samt ett antal elektroniska butiker.

Jaså? Det stämmer ju inte med de rapporter som kommit där det rapporterats om brist på iPhone i stora delar av USA. Både från medlemmar som rapporterat att det är slut på Manhattan och i Miami samt t.ex. rapporter från AppleInsider.

Ursprungligen av Adrian B:

Det var väl en onödig kommentar som knappast hade något med tråden att göra.

Jaså? Det stämmer ju inte med de rapporter som kommit där det rapporterats om brist på iPhone i stora delar av USA. Både från medlemmar som rapporterat att det är slut på Manhattan och i Miami samt t.ex. rapporter från AppleInsider.

Jag köpte två telefoner för ett par veckor sedan i en Apple store och det var inget problem att få tag på dem. Det var endast en AT&T butik som hade slut på dem. Har heller inte hört att de skulle vara någon bristvara i någon del av landet.

M v h
Ingwar

Tack för den informationen! Skönt å höra

Jag pratade igår kväll med min kollega som är i New York och det fanns inte en enda iPhone i Apple-butikerna att uppbringa. Så han får flyga hem tomhänt.

Har en vän som är i USA för tillfället, Iphone är slutsåld i Florida och Manhattan.... De säger inget om när/om de ska få in en ny iphone osv...

//Filip

Aah då kanske man får vara utan en telefon då :/ hoppas inte.

Jag kollade just apple store på femte samt prince street, det verkar inte finnas några iPhone på någon av dem... (kollade online, inte på plats)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-07 22:10

Skulle Iphone vara slut så skulle det garanterat vara en stor nyhet i media - åtminstone på Nätet. Det skulle ev. påverka Apples position börsen etc. Nätet skulle drälla med brödtext om händelsen. Bloggar skulle gå varma.

Vad jag menar är att om Iphone tar slut - eller om leveranserna sinar markant och butikshyllor i USA står tomma - så behöver vi inte oroa oss för att vi kommer att missa detta. Vi behöver inte fråga någon här på detta forum

Ursprungligen av mjg:

Skulle Iphone vara slut så skulle det garanterat vara en stor nyhet i media - åtminstone på Nätet. Det skulle ev. påverka Apples position börsen etc. Nätet skulle drälla med brödtext om händelsen. Bloggar skulle gå varma.

Eh, det är ju precis vad som hänt, vilken sten har du gömt dig under? Se akerstroms länkar som en startpunkt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-08 14:07
Ursprungligen av Adrian B:

Eh, det är ju precis vad som hänt, vilken sten har du gömt dig under? Se akerstroms länkar som en startpunkt.

Jo, jag har fattat det nu, men när länken startades var det inte klart som korvspad direkt. Jag läste tråden fram till mitt inlägg och so far framgick inte att media hade exploderat om detta.
Nå - nu blev det som jag antog. Tar Iphone "slut" så finns det info om detta så det räcker till alla

(kolla en gång till: ligger akerstoms länkar före eller efter mitt inlägg?)

Ursprungligen av mjg:

Jo, jag har fattat det nu, men när länken startades var det inte klart som korvspad direkt.

Jo, det var det faktiskt. Tråden startades igår och detta har varit en nyhet över hela nätet redan förra veckan, se datumen på artiklarna som akerstrom länkade.

Plus att vi haft egna rapporter om det ända sedan i mars, se de äldre trådarna jag länkade i mitt inlägg tidigare.

Ursprungligen av mjg:

(kolla en gång till: ligger akerstoms länkar före eller efter mitt inlägg?)

Det ligger efter ditt inlägg, men du uttalade ju dig om att detta inte var en nyhet på nätet, eller hur? Så du menar att bara för att ingen hade länkat dessa artiklar tidigare i just denna tråd så var det inte en nyhet på nätet, det var inte något som bloggare skrev om osv?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-08 16:06
Ursprungligen av Adrian B:

Det ligger efter ditt inlägg, men du uttalade ju dig om att detta inte var en nyhet på nätet, eller hur? Så du menar att bara för att ingen hade länkat dessa artiklar tidigare i just denna tråd så var det inte en nyhet på nätet, det var inte något som bloggare skrev om osv?

Nej nej nej - jag skrev att det säkert var en nyhet ute på nätet om det stämde att luren var slut. Mitt inlägg kan översättas till: Googla! (vilket jag inte gjorde/gör själv i detta fall)
Nå - detta är en teckoppsdiskussion.

Man kan ju spekulera i varför nallen sinar - är det så att Apple inte vill producera för många "gamlingar" när en ny kommer snart? Är det så att ett par linor som tillverkade "gamlingen" nu tagits i anspråk för att montera ihop "den nya". Eller är det bara den gamla vannliga historien om planeringsmissar, logistikproblem, komponentbrister, etc?

The answer is blowing in the wind.

Precis, duger det där?

Ett krot inlägg i denna debatt,
Fick min iphone idagarna (tack jag vet ett år efter alla andra) men jag är glad ändå.
Köpt i nortfork, VA där sa säljaren att de fick in telefoner varje dag och att de tog slut vid lunch varje dag.
Så populäriteten håller i sig.....

  • Medlem
  • 2008-04-21 20:39

Slut i NY enligt färsk rapport till mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-22 10:10

Enligt MobileToday har även o2 i England sålt slut på 8GB iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-22 12:09
Ursprungligen av Robo-X:

Enligt MobileToday har även o2 i England sålt slut på 8GB iPhonen.

//Rob

Men dom måste juh beställa fler elr?dom har ju sagt att det gäller fram till 1 juni...O:-)

Bevaka tråden