Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MainStage med pluggar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag noterar att en del av ljuden som följer med Logic verkar vara ganska "tunga". När man använder MainStage har man ju en indikator som visar hur mycket processorkraft som går åt och i många fall är det rätt mycket, även om man bara spelar med ett eller två ljud. Det krävs faktiskt inte så mycket för att man ska slå i taket, vilket förvånar mig. Är det fler här som har samma erfarenhet? Kan man göra något åt det?

Jag har hört att Logic-ljuden är rätt krävande och att det fungerar bättre med andra tillverkares ljud. Vad säger ni om det? Har någon exempelvis testat Arturias V-Collection (eller någon av Arturias pluggar överhuvudtaget) i MainStage/Logic?

(Jag har en MacBook 2.16 GHz med 4 Gb minne, vilket borde räcka en stund...)

Det beror ju helt på vilka av syntharna du menar. Kör man med ett gäng ES1 tar de ju nästintill ingen kraft alls, men Sculpture drar väldigt mycket vilket inte är så konstigt när man tittar vad det är för typ av synth och vilka möjligheter man har med den...

1
Bevaka tråden