Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail som mail i iPhone?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-04-09 14:53

Heej!

Installerat i iPhonen finns ju programmet ''Mail'' men det finns bara som alternativ att välja Y!MAIL, GMAIL, .Mac, AOL och alternativet ''Other''
Jag använder ingen av dessa utan jag använder HOTMAIL.COM
Kan jag fixa så att jag har min hotmail i detta program?
Isådanafall hur gör jag det...? jag antar att det går med alternativet ''Other'' men jag vet inte vad det ska stå i alla rutor som man ska fylla i inuti iPhonen?

MVH // Kristoffer

Ps. Tacksam för snabbt svar! Ds.

Sök i den här forumdelen: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/

  • Oregistrerad
  • 2008-04-09 16:33

tack men jag hittade precis en guide som funkade för mig!

mvh // kristoffer

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-09 16:44
Ursprungligen av iPhone-moi:

tack men jag hittade precis en guide som funkade för mig!

mvh // kristoffer

Kan du länka till den guiden ?

  • Oregistrerad
  • 2008-04-09 21:39

Visst kan jag det! Jag tyckte att denna beskrivning var lätt att följa men då förutsätts det att man kan hyfsad engelska och att man är lite (bara lite) teknisk!

Länk: http://email.about.com/od/iphonemail/qt/et_get_hotmail.htm

Mvh // Kristoffer

Funkar det bra eller?

  • Oregistrerad
  • 2008-04-13 12:45

Ja, jag tycker att det fungerar finfint!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-04-14 18:41

tyvär funkar detta bara ett tag om man inte är villig att betala för tjänsten, annars funkar det skitbra

mBoxMail är riktigt bra. Ok den kostar 75 spen, Men den är värd.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-06 22:17

Mbox mail funkar bra för hotmail och man till och med läsa word attachments. Men gmail formatterar word attachments med kortare rader så att texten blir lättare att läsa snabbt. Har inte kollat hur det blir med pdf än.

Med gmail kan man lägga mail med attachments i send foldern så har man kvar dem i telefonen även off line.

Fast öppnar man Mbox off line så finns mailen och attachments där också. Liten skillnad således.

man kan göra forward från gmail till hotmail men inte från hotmail till gmail - inte i min gratisversion av hotmail i alla fall. En bra grej är att man kan ha SMS alert vid inkommande mail i hotmail, sätts lätt upp via mobile.live.com. Kostar 2 kr per SMS.

Samma kan uppnås med gmail via en extern tjänst. Då kan man dessutom lägga filter så att endast definierade avsändare ger upphov till SMS alerts. Såg en amerikansk tjänst, vet inte hur den funkar för SMS i Europa men det talades om utländska konton.

Tacksam för tips om hur man redigerar worddokument i iphone - om det går

mBox funkar inte för mig. Nån annan som har problem?

Löjligt med tanke på hur få saker som "kan gå fel". Användare och lösen...
Men nu har jag skrivit om det ett par ggr och det vill sig inte. Irriterande.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-09 10:54

Jag synkade mitt epostkonto via datorns epost då får man automatiskt alla konton som man har där.

Hmm, det går att synka hotmail med iTunes alltså? (PC)

Kan f.ö. logga in på "MSN" i IM+, dock har jag ingen lust att betala där igen för att komma åt mailen. Mao funkar inloggningen det måste vara nåt strul på mBox.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-11 15:19

Det funkade inte för mig att installera via iphone men om man skapar kontot i outloock / outlook express

och synkar via itunes (Pc) så funkar det.

1
Bevaka tråden