Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplösning på extern skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-10 06:38

Går i funderingar att inhandla en MacBook Pro, 15-tum. Till det tänkte jag komplettera med extern skärm alt. lcd-tv. Nu är jag dock novis på området lcd-skärmar och undrar: Har jag fattat det rätt att skärmen/tv:n i detta fall måste ha en rekommenderad upplösning på exakt 1440x900 eftersom MBP:n har det? (För optimal bild alltså?)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 08:39
Ursprungligen av AC.:

Går i funderingar att inhandla en MacBook Pro, 15-tum. Till det tänkte jag komplettera med extern skärm alt. lcd-tv. Nu är jag dock novis på området lcd-skärmar och undrar: Har jag fattat det rätt att skärmen/tv:n i detta fall måste ha en rekommenderad upplösning på exakt 1440x900 eftersom MBP:n har det? (För optimal bild alltså?)

Nej det behöver den inte, det är dock bra att köra den rekommenderade upplösningen som är på den skärmen. jag rekommenderar skärm före tv. Borde finnas beggade ACD 30" 0ch 23" som fyller dina behov.

jag kör 1920 x 1200 på en ACD 23"

/Tangen

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-10 09:23

Men måste man köra samma upplösning på den externa skärmen som man gör på datorn? GeForce-kortet i datorn borde väl klara högre upplösningar även om MBPs skärm inte gör det. Borde man då inte kunna skicka ut en högre upplösning via DVI? (Skulle vilja använda dubbla skärmar som två olika spaces snarare än en klonad skärm). Hur fungerar det?

Man kan utöka skrivbordet till båda skärmarna och köra den upplösning man vill på vilken skärm man vill.

Endast i "mirrored" läget, när båda skärmarna visar samma bild är man bunden att köra samma upplösning på båda skärmarna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-10 10:03

Låter suveränt! Då kan jag alltså införskaffa en extern skärm med grymmare upplösning..

Ursprungligen av AC.:

Låter suveränt! Då kan jag alltså införskaffa en extern skärm med grymmare upplösning..

Jep, det går bra. Själv kör jag en 24" 1920x1200 med min MacBook Pro.

1
Bevaka tråden