Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Behöver hjälp att ta bort min datatrafik från min iPhone, har fått en sjukt dyr mobilräkning två ggr nu.
Eftersom den inte frågar när jag den går över och går på gprs eller edge eller wiFi så har jag ingen koll alls!!
Min räkning är inget att leka med, ringde COMVIQ för att be dom spärra datatrafiken men det kunde dom inte göra. Då frågade jag om hjälp att stänga av min datatrafik på mobilen men hon kunde tyvärr ej guida mig.
eftersom du ändå har comviq och verkar använda data rätt mycket så teckna till deras data-abbonnemang för 99:- månaden. Då har du "fri" tillgång till data när som.
eftersom du ändå har comviq och verkar använda data rätt mycket så teckna till deras data-abbonnemang för 99:- månaden. Då har du "fri" tillgång till data när som.
Om man inte har någon APN definierad i inställningarna ska väl aldrig GPRPS fungera i huvud taget? Jag var ju tvungen att ställa in det för att de skulle fungera.
Och å andra sidan... du ser ju där uppe om den laddar data ifrån GPRS eller från WiFi.
Om jag drar igång Safari eller liknande och ser att den börjar ladda GPRS så stänger jag av direkt... för att öppna med WLAN. Surfar dagligen nästan och får väl gprs-räkning på 10:- för det jag surfat med avsikt
Du kan ju gå inte på inställningar->Allmänt->Nätverk och slå av EDGE-roaming.
som soft säger så kan du ju ta bort APN inställningarna i samma väg.
inställningar->Allmänt->Nätverk ->EDGE och ta bort det som står där
theplague: jo, men då får du 1gig... själv har jag full fräs (3G, vilket inte har nån betydelse på iphone) upp till 5gig och sen drar de bara ned hastigheten.
theplague: jo, men då får du 1gig... själv har jag full fräs (3G, vilket inte har nån betydelse på iphone) upp till 5gig och sen drar de bara ned hastigheten.
Eftersom EDGE/GPRS är samma sak så när du stänger av EDGE med BossPrefs så är det avstängt och du kan inte surfa över det. Om du inte tror mig stäng av EDGE och Wifi och prova att surfa.
Som Rob säger så är det enklaste sättet att använda Boss Prefs, eller sätta blankt på APN. Data roaming gör ingen skillnad såvida man inte är i utlandet.
Va?!?
Menar du EDGE/GPRS-symbolen eller WIFI-symbolen bredvis operatörsnamnet?
Alltså, sådana här grundläggande grejen läser väl folk manualen( http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf ) för att känna till eller?
Är det här forumet en manual för allt grundläggande runt iPhoneanvändandet?