Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, jag har slängt mitt skrivbord.

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 22:13

Och vad säger då dina behörigheter?

Vart kollar jag det?
Det meddelande som kommer upp när man försöker dra till skrivbordet är: "Objektet"xxxx" kunde inte flyttas eftersom "Skrivbord" inte kan ändras."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 22:20

Markera skrivbordet igen, tryck äpple + i längs ner ska du och alla kunna läsa och skriva, hittar du?

Den högra sidan av bilden är när man +i och den verkar aldrig hämta klart info.
Den vänstra sidan är när man +i på ikonen i sidofältet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 22:40

prova logga ut och logga in igen, nu börjar det ta slut på bra idéer

eller ideer överhuvudtaget

Booyah! Där skickade vi på dödsstöten och allt är nu frid och fröjd igen!

Tack för hjälpen!

Måste även åter säga att det här måste vara det bästa forumet någonsin. Andra forum om exempelvis 3D eller vad-som-helst - inget av dessa har användare med en responstid på 1 millisekund. Aah... Im lovin' it!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 22:53

Bra, skönt att det löste sig.

/Tangen

• Medlem
  • 2008-04-17 12:41

Man måste installera skrivstöd för NTFS (macfuse och ntfs-3g) för att ändra ikonen.

Aha... ni verkar iaf ha koll på vad problemet eller lösningen är så viker av här för jag kan inte bistå mer

så det finns skrivstöd för NTFS? Trevligt! Ska genast sätta mig ner o ta mig an

• Medlem
  • Harestad
  • 2008-04-18 15:55

Ey, det går att ändra med hjälp av Candybar också! Det är bara det att man får gå bakvägen lite.

Först väljer man ut den ikon man vill ha på windows-hårddisken. Den ikonen lägger man sedan på den "genergiska" hårddiskikonen i Candybar. Efter Ut/In-loggning så har alla hårddiskar bytt till den ikonen, inkl. windowshårddisken.

Nästa steg är att byta till rätt ikoner på t.ex. systemdisken osv. Där har man ju som ni vet läs/skrivrättigheter jämt.

Bevaka tråden