Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag akta mig för iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bara en liten fråga som jag inte hittar i forumet...

Om jag har en 1.14 jailbrekad telefon jag köpt på blocket.se, är det några risker med att koppla in den i datorn och gå in och lägga över musik i Itunes. tex uppdatera och den "formaterar" telefonen? eller är det bara som med min ipod att man kopplar in den och trycker sync och man har alla låtarna/filmerna som finns med i listen? eller ska jag "akta" mig för något.:D
Tack för svar!

Har även en annan fråga ang just iTunes:
Om nu iTunes är gratis på www.apple.com varför ska man då gå in på vissa "olagliga" sidor tex piratebay och tanka det där? när man kan gå in och hämta det på hemsidan? vad är fördelarna/nackdelarna? och vad tjänar man på de? typ kan gå in och hämta musik på applestore eller dylikt?

tack för svar!

mvh
Daniel

  • Medlem
  • 2008-04-10 20:02

nja hämta o hämta från applestore..du köper ju låtarna:p

typ 9kr per låt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 20:44
Ursprungligen av daniel66:

Har bara en liten fråga som jag inte hittar i forumet...

Om jag har en 1.14 jailbrekad telefon jag köpt på blocket.se, är det några risker med att koppla in den i datorn och gå in och lägga över musik i Itunes. tex uppdatera och den "formaterar" telefonen? eller är det bara som med min ipod att man kopplar in den och trycker sync och man har alla låtarna/filmerna som finns med i listen? eller ska jag "akta" mig för något.:D
Tack för svar!

Har även en annan fråga ang just iTunes:
Om nu iTunes är gratis på www.apple.com varför ska man då gå in på vissa "olagliga" sidor tex piratebay och tanka det där? när man kan gå in och hämta det på hemsidan? vad är fördelarna/nackdelarna? och vad tjänar man på de? typ kan gå in och hämta musik på applestore eller dylikt?

tack för svar!

mvh
Daniel

Det som finns på telefonen kan inte syncas tillbaka till iTunes.
Ingen risk i övrigt, det är bara att inte klicka på fel ställe, öppna och kolla innan du trycker synkronisera.

Att iTunes finns på piratebay är inte helt enkelt att förklara, men faktum är att det inte bara är olagliga saker på PB
/Tangen

  • Medlem
  • 2008-04-10 20:51

Det du ska akta dig för är att återställa telefonen eller uppdatera dess firmware. Annars är det bara att tuta och köra.

Det är ingen katastrof om du uppdaterar den heller men då kan du tvingas att återställa den med ZiPhone eller liknande. (Sök på ZiPhone innan du frågar vad det är. )

_r2d2, aa men vad är det då för vits att ladda ner en "olaglig" och för övrigt äldre version? när det finns som freeware på www.apple.com?

Tangen: okay, men denna telefon är helt "ren" inga låtar eller bilder, bara upp packad för att jailbreaka typ. så då är det bara att köra? så när jag trycker på sync knappen så är det inte så den kolla vad jag har för firmware och syncar det med det senaste? tex när 1.15 kommer?
för det är ju inte så att apple inte vet att det finns "olagliga" telefoner, som är upplåsta osv. och för att sätta stopp för det kommer dom säker fixa något sånt i itunes, så när man kopplar in den att den känner att den är upplåst osv. och lägger in ett "virus" så den inte fungerar?:D
(detta är ju bara mina fantasier, apple skiter säkert i att vi sitter här och delar 3dje parts spel och program till höger och vänster! och gör om hela konseptet som dom byggt upp)

Baron: men det finns väll på egen sida? liksom typ en flik eller dylikt som man måste in på för att få upp dessa altenativ?

Det är lugnt!:D jag läser mig till svaren:D detta står säkert någon stans.. men visste inte vad jag skulle söka på..

Tack för svaren!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 07:45
Ursprungligen av daniel66:

Tangen: okay, men denna telefon är helt "ren" inga låtar eller bilder, bara upp packad för att jailbreaka typ. så då är det bara att köra? så när jag trycker på sync knappen så är det inte så den kolla vad jag har för firmware och syncar det med det senaste? tex när 1.15 kommer?
för det är ju inte så att apple inte vet att det finns "olagliga" telefoner, som är upplåsta osv. och för att sätta stopp för det kommer dom säker fixa något sånt i itunes, så när man kopplar in den att den känner att den är upplåst osv. och lägger in ett "virus" så den inte fungerar?:D
(detta är ju bara mina fantasier, apple skiter säkert i att vi sitter här och delar 3dje parts spel och program till höger och vänster! och gör om hela konseptet som dom byggt upp)

Om den är ren är det bara tuta och köra, när du ansluter telefonen första gången får du välja om den ska synkronisera automatiskt, välj inte det bara. Annars är det bara att gasa.

Apple gillar att vi är så besatta att vi åker till USA för att köpa en telefon som måste Crackas med programvaror som låser upp telefonen. Tänk så här - Apple har genomfört en ganska enkel, stor och billig global marknadsundersökning.

Apple vill så klart utveckla 2.0 nu och få den funktionell, dom "struntar" i oss med upplåsta lurar som om våra låser sig så är det så, men vi kan alltid bara låta bli att uppgradera telefonen.

Apple kommer inte att lägga in något hemligt, tror jag i alla fall

Precis, Apple kommer inte göra sig osams med ett par miljoner iPhone-KÖPARE genom att oanvändbargöra dessa på det sätt som nämnts i tråden.
Däremot har de igentäppningar av hålen i programvarorna varit rimlig uppvisning gentemot de operatörer de arbetar med att de tar samarbetet seriöst.
Även om de i senare uppdateringar knappt verkar ha arbetat med att försvåra jailbreak och upplåsning i någon högre grad alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-11 09:00

iPhonen beter sig precis som en iPod när man ansluter den till iTunes. Du kan synkronisera den hur du vill men när apple släpper en iphone firmware update så se till att inte installera det. iTunes kommer att fråga först så det är bara att trycka på nej knappen.

Vad gäller iTunes så är det bara att ladda ner direkt från Apple. Det finns ingen anledning alls att ladda ner den frân ett annat ställe.

//Rob

1
Bevaka tråden