Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag NES Roms in i NES-emulatorn från datorn?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-19 21:46

Hur får jag inte romsen jag laddat ner till NES i iphone? måste jag använda ngt speciellt program eller ngt?

Spel- och programsektionen??!?

Ett ftp-program kan ju vara lämpligt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-19 23:47

vad för ngt ftp program? fattar ingenting..

  • Medlem
  • 2008-01-20 00:39

Om någon föreslår ftp-program kan det vara en idé att försöka ta reda vad det är innan du säger att du inte fattar någonting.

Nästa fråga blir kanske "Hur ansluter jag till min iPhone med ett FTP-program", men den är redan besvarad, så sök lite så hittar du nog rätt snart.

  • Medlem
  • 2008-01-20 18:06

Funkar med ibrickr också

  • Medlem
  • 2008-01-20 19:05

Och med INdependence.

skriv din mail i PM eller här så ska jag hjälpa dig om du inte redan har fixat det.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-30 17:11

Klart ballast är att logga in på den via SSH.
Enkel guide för både Windows och Mac hittar du här.
http://gizmodo.com/gadgets/guide/sho...one-300323.php

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-31 12:54

Skulle vara schyst om någon linux-kunnig skulle kunna skriva ner en ltien guide för oss som inte kan så mycket. Kommandon och sådant man behöver för att flytta filer. Var inne och kollade där men hittade inget som man kopierade från min mac till iphonen. Men att koppla ihop via SSH lyckades jag med!

Tacksam för hjälp.
//Mårt

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-31 14:20
Ursprungligen av tram:

Skulle vara schyst om någon linux-kunnig skulle kunna skriva ner en ltien guide för oss som inte kan så mycket. Kommandon och sådant man behöver för att flytta filer. Var inne och kollade där men hittade inget som man kopierade från min mac till iphonen. Men att koppla ihop via SSH lyckades jag med!

Tacksam för hjälp.
//Mårt

Använd Cyberduck för att flytta över filer till iPhone.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-06 19:24

Vilken map är det sen som man ska lägga Romsen i ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 23:43
Ursprungligen av fegis:

Vilken map är det sen som man ska lägga Romsen i ?

/var/mobile/Media/ROMs/NES/

Men NES emulatorn är långt fram bra. Knappt användbar. Vissa spel till SNES emulatorn funkar, men långt ifrån alla. ScummVM är däremot riktigt riktigt bra på iPhone.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-11 18:10

NES-emultorn fungerar perfekt för mig. Spelade igenom hela Super Mario 3 här om veckan (eller, tog såklart flöjtarna ) helt utan problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-12 15:47

Jag kan tycka att knappsatsen ibland strular. Den blandar allt för ofta ihop Select med högerpilen.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-05 21:20

Kommer inte längre än till Media i sökvägen ? (/var/mobile/Media/ROMs/NES/)

Har en 1.1.4 , nån som har en ide. samma sak med Genesis förstås... ???

Edit : Löste det genom att lägga in mapparna själv , vet inte om det är rätt väg , men det fungerade iallafall (/Media/ROMs/NES)

Mvh // PRAVDA

Senast redigerat 2008-05-08 09:22
  • Medlem
  • Sölvesborg
  • 2009-10-21 15:25
Ursprungligen av PRAVDA:

Kommer inte längre än till Media i sökvägen ? (/var/mobile/Media/ROMs/NES/)

Har en 1.1.4 , nån som har en ide. samma sak med Genesis förstås... ???

Edit : Löste det genom att lägga in mapparna själv , vet inte om det är rätt väg , men det fungerade iallafall (/Media/ROMs/NES)

Mvh // PRAVDA

Antagligen kommer du in i Media mappen men inte längre.. ska då en mapp med namn ROMs och en undermapp med namn NES.. Lägg romsen där i..

bättre sent än aldrig ? xD

1
Bevaka tråden