Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi ikonen ändras till edge/gprs ikonen...?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er alla,

tack för ett bra forum som ni alla bidrar till !

Har en 1.1.4. 16 GB. På kontoret så har vi wifi och trorts att jag raderat min APN
adress så bytar telefonen wifi ikonen till "fyrkanten". Är det inte så att så länge man är uppkopplad med wifi så ska den ikonen visas hela tiden?

Tacksam för svar och tips.

Keep smiling !
///Theo

Senast redigerat 2008-04-11 18:36

Det är edge / gprs ikonen

Ok, men innebär det att jag fortfarande är uppkoppld
via wifi?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-11 17:44

Om du inte använder telefonen utan sätter den i vila så slår den av wifi efter ett tag, det är då du ser "fyrkanten" istället för wifi-ikonen. Men om du sedan slår på den så kommer wifi igång igen efter ett tag.

Anledningen till att den inte har wifi igång fullt hela tiden är att den sparar på batterierna på det här sättet.

Så långt är jag med men.... så fort jag går ut på nätet så försvinner wifi ikonen och Edge / gprs (tack) ikonen syns istället?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-12 11:56

isåfall får du passa dig, det kan bli dyrt i längden om man tror man e på wifi o i själv averket e ute o ränner med megabit taxa.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-12 12:17

Om wifi ikonen försvinner när du går tillbaka till huvud menyn så är det något fel. Iphonen väljer alltid wifi före edge när wifi finns tillgängligt. I bästa fall så är det något fel på dina inställningar i värsta fall är det ett fel på din wlan modul.

//Rob

hm........... konstigt att jag kan gå ut på nätet fast att jag raderat APN adressen då tycker jag. Har kollat mina inställningar och dem är korrekta.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-12 13:54
Ursprungligen av Anders Theander:

hm........... konstigt att jag kan gå ut på nätet fast att jag raderat APN adressen då tycker jag. Har kollat mina inställningar och dem är korrekta.

Eftersom inställningnarna kan vara sparade på ett annat ställe eller inte visa riktigt så är det säkrast att installera BossPrefs och stänga av EDGE.

//Rob

Tack Rob !

Installerade BossPrefs och nu funkar det perfekt.

///Theo

1
Bevaka tråden