Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rådförfrågan! skall man köpa Iphone nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-05 23:20

Hej hej...

Nu kliar det bra mycket i mina fingrar efter en Iphone. Skall jag köpa nu eller skall man kanske vänta på en svensk version?. Vill höra vad ni alla andra här tycker. Det verkar finnas hjärnkoll på detta forum...

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-05 23:29

Om att hacka luren kanske blir ända sättet att kunna använda den som man vill även när den kommer till Sverige, då kan du lika gärna köpa nu.

om inte så skulle jag väntat, min kanske något korta erfarenhet av iphone i sverige (5 dagar) säger att det är för mycket strul med telefonen för att kunna lita på den 100%. Som leksak är den därimot utmärkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-06 00:38
Citat:

om inte så skulle jag väntat, min kanske något korta erfarenhet av iphone i sverige (5 dagar) säger att det är för mycket strul med telefonen för att kunna lita på den 100%. Som leksak är den därimot utmärkt.

Strul? med vad?

Jag har haft min i ca 3mån (1.1.3 + comviq knockout (kontantkort)) och inget har strulat alls.
Inga tappade samtal etc. Och jag använder Installer och Cydia flitigt,

Råd är svårt att ge, det cirkulerar en hel del rykten nu om en 3G iphone i juni.
Om 3G är viktigt för dig, så kan det nog va värt att vänta.

kan nog vara värt att vänta oavsett vad du har behov av. om inte annat lär 2ahands värde på 1a gen. sänkas rejält...

Vad tror ni händer med USA importerade Iphones när nu en svensk version finns? Tror ni man kan återställa den i Itunes och sedan är det frid och fröjd och den funkar "på riktigt" eller kommer man alltdi att måsta hålla på och Jailbreaka, patcha, unlocka osv.
Jag förutsätter då att man har rätt svensk operatör oavsett vem det nu blir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-08 10:53

Vänta ett par månader tills frågorna om en ny modell är lösta. Det är i alla fall vad jag gör.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-11 15:40
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-11 21:14

Ok att vänta, men du kommer att förbanna din dumhet när du förstår vad du går miste om just NU. Så, man eller mus?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-12 11:07

Som det ser ut just nu så skulle jag väntat, pga att iphonesen är slut i staterna så att man kan få betala en rejäl slant för att få den och när man har fått den så kommer apple med en ny.

Jag och en polare hade tur i oturen med våra iPhones några polare skulle köpa åt oss i US men dom var slut men nu har vi lugnat oss och inväntar 3g varianten

Slutsats: köp en nu om du verkligen måste men jag skulle vänta för att få en telefon som är bättre troligen

  • Medlem
  • 2008-04-13 11:27

Nu när det har kommit en hel del nya rykten om att den skall komma i juni så ska ja vänta. Känns surt att köpa nu om den ända år på ingång.

Råd är bra. Tack alla

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-14 17:02

Jag är riktigt sugen på att lägga vantarna på en Iphone. Klurigt att veta om man ska vänta eller inte. Jag är inte så sugen på 3G, använder mest telefonen till att ringa och sms:a. Så om det inte blir någon mer skillnad på den förutom att den kommer ha 3G, så kan jag lika gärna köpa en nu. Men frågan är om det är andra saker de ändrar på den med...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-14 22:32

tänk om det inte kommer ngn 3g i juni då? sen kanske det dröjer länget sep-okt innan sverige får den,det kan ju ta tid innan den nya iphonen är hackad och buggarna fixade, Det värsta för oss är ju att man kanske ändrar på aktiverings konceptet i usa, att man måste skriva på ett 24mån abb i apple store, vem vet?? KÖP NU

1
Bevaka tråden